Kütahya ili ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin bazı motorik özelliklerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmamız Kütahya ilinde değişik ilk ve orta dereceli okullarda okuyan 2000 (1333 bay-667 bayan) öğrenci tesadüfi yöntemle seçilerek araştırma kapsamına alındı. Yaş dağılımı 8 ile 18 yaşları arasında idi. Araştırmada biomotorik özelliklerden dikey sıçrama, şmav, mekik, 50m sürat ve koordinasyon testleri uygulandı. Testler literatür tarafından desteklenen protokollere uygun yapıldı. Bu çalışma ilk ve orta dereceli okullarda okuyan bay ve bayan öğrencilerin hareket temelini oluşturan biomotorik özelliklerini belirlemek ve bu doğrultuda bir norm oluşturulması amaçlandı. Testler uygulanırken okul müdürlüklerimiz ve beden öğretmenlerimizin koordinasyonunda yardım alınarak çalışmamız gerçekleştirildi. Testler beden eğitimi ders saatlerinde ve ders dışı egzersiz zamanlarında yapıldı. Yaptığımız kaynak araştırmalarındaki denek sayısının yeterli sayıda olmadığı kanaatine varıldı. Çalışmamızın daha gerçekçi ve güvenilir olması için denek sayısı arttırma yoluna gidildi. Araştırma verileri SPSS For Windows 10.0 istatistiki paket programında aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri belirlendi. Araştırmamızda ilk ve orta dereceli okullarda okuyan bay ve bayan öğrencilerin biomotorik performans limitleri belirlendi. İl bazında pilot çalışma özelliği gösteren araştırmamız ülkemizde bu alanda norm oluşturmada kullanılabilecek veri tabanının oluşturulabileceği düşüncesindeyiz. Testler sonucunda 8-18 yaş erkek öğrencilerin ortalama boy değerleri 120-170cm, kilo değerleri 38-65kg, 50m sürat 7-12sn, dikey sıçrama 20-48cm, mekik 10-25 adet, sınav 15-25 adet, koordinasyon 10-23sn olarak bulundu. 8-18 yaş bayan öğrencilerin boy değerleri ise 110- 155cm, kilo değerleri 35-55kg, 50m sürat 8-17sn, dikey sıçrama 16-38cm, mekik 15-18 adet, sınav 13-18 adet, koordinasyon 12-25 sn olarak tespit edildi. T.C. YÖKSERÜHETİ1 mm VI ABSTRACT In this research, 2000 students (1333 male-667 female) of primary and secondary schools in Kütahya chosen randomly and taken into the scope their ages, were between 8 and 18. In the research vertical bounce, shmav, shuttle, 50m speed and coordination tests of biomotoric features were applied. Tests were done in accordance with the protocols supported by the literature. The aim of this study have been to determine the biomotoric features that constitutes. The motion basis of the male and female students of the primary and secondary schools and to form a norm parallel to this our studies were materialized with the help and coordination of our teachers and school principals in the application of tests. The tests were done during physical training lessons and the training hours outside the lessons. It has been seen in the source researches that the number of the test subjects were not sufficient. In order to constitute a better and a more reliable study, the number of the test subjects were increased. The arithmetic mean and the standard deviation values were determined in the research datas SPSS for Windows 10.0 statistical packaged software. In our research the biomotoric performance limits of the male and female students at the primary and secondary schools were determined. We believe that our research being a pilot study, will constitute a data base to be used as a norm in this field, in our country. As a results of the tests the values for the male students in 8-18 age group were determined as average height 120-1 70cm, weight 38-65kg, 50m speed 7-12sn, coordination 10-23sn vertical bounce 20-48cm, shuttle 10-25, shunav 15-25, for the female students in the same age group the values were determined as height 1 10- 15 5cm, weight 3 5-5 5kg, 50m speed 8-1 7sn, vertical bounce 16-38cm, shuttle 15-18, shunov 13-18, coordination 12-25sn.
Collections