Dumlupınar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 1999-2000 eğitim-öğretim yılı özel yetenek sınavını kazanan ve kazanmayan adayların bazı fiziksel ve motorik özelliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Sporun insan ve toplum sağlığı açısından önemi tartışılmaz bir gerçektir. Özellikle okullar düzeyinde sağlıklı toplum ve bu toplumdan çıkacak sporcuları yetiştirmek için ihtiyaç duyulan öğretmen, antrenör ve spor adamları üniversiteler bünyesinde beden eğitimi ve spor bölümleri veya yüksek okullarında yetiştirilmektedir. Bu okullara öğrenci alımı özel yetenek sınavıyla yapılmakta ve kazanan öğrenciler beden eğitimi ve spor öğretmeni, antrenör, spor eğitimcisi, spor psikologu, araştırmacı, spor sağlık uzmanı vb alanlarda yetiştirilmek üzere eğitim-öğretime alınmaktadırlar. Okullara girişlerde sınav koşullarını her üniversite kendi belirlemekte ve adayları belli testlerden geçirmektedirler. Yetenek sınavlarında bazı fiziksel ve motorik özellikler temek oluşturmaktadır. Çalışmamızda DPÜ Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek sınavını kazanan (I. ve Il.Öğretim) ve kazanamayan öğrencilerin bazı fiziksel ve motorik özellikleri arasında fark olup olmadığının araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmaya 1999-2000 Öğretim yılında ilgili yüksek okula girmek için başvuran 1100 aday öğrenci dahil edilmiştir. Fiziksel yapının belirlenmesinde antropometrik ölçümlerden, motorik yapının belirlenmesinde sınav sisteminde yer alan (dayanıklılık koşusu, dikey sıçrama, mekik, sınav ve koordinasyon) testlerden yararlanılmıştır. Çalışmaya yardımcı olacağı düşünülerek ölçümlerden önce adaylar anket uygulanmış ve spor branşları, sosyo-ekonomik durumları, sınava giriş sayılan gibi bilgiler elde edilerek tablolaştınlmıştır. Araştırmaya katılan deneklerden elde edilen verilerin istatistiksel işlemleri SPSS 10.0 for Windows istatistik paket programda, DPÜ BESYO seçme sınavını kazanan(I. ve Il.Öğretimi) ve kazanamayan gruplar arasında Independent-Samples -t- testi %95 anlamlılık düzeyinde uygulanarak yapılmıştır. Sonuç olarak; I. Öğretimi kazananlarla kazanamayanlar arasında fiziksel ve motorik özellikler açısından anlamlı bir fark olduğu ve basan düzeylerini etkilediği tespit edilmiştir.(P<0.05)IV I.Öğretimi kazananlarla Il.Öğretimi kazanan öğrenciler arasında fiziksel ve motorik özellikler açısından anlamlı bir fark olduğu ve basan düzeylerini etkilediği tespit edilmiştir. (P<0.05) Genel olarak Il.Öğretimi kazanan öğrencilerle kazanamayanlar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. (P>0.05) Ancak motorik özelliklerden koordinasyon testi ve ÖSS puanlan Il.Öğretimi kazanan adaylar için belirleyici etkenler olmuşlardır. ABSTRACT Importance of the sport in view of person and society is an undeniable fact. Especially, for a healthy society and to educate sportsmen, necessary teachers, coaches and trainers are being educated in the relevant physical education and sports faculties and colleges. Students for these schools are chosen with a special ability exam and winners start education to become physical education teachers, trainers, coaches, sports researchers, sports psychologists and sports health experts. Conditions of entrance exams are decided by universities themselves. Candidates have to take part in certain tests. Ability exams contain some physical and motor features. In this work, we aimed to find out if there is any physical and motor difference between the students who won and couldn't win the special ability exams of the DPÜ Physical Education and Sports Collage. (Both first and second education) In this research we included 1100 candidate students who had applied to enter the college in 1999-2000 education year. To determine the physical structure, anthropometric measures and to determine motor structure tests in the entrance exams (endurance run, vertical jump, sit press, up press and coordination) have been used. To help our research we applied questionnaire to candidates before entrance exams and learnt their socio economic status and their branches. All these data have been shown as tables and graphics. Statistical calculations of the data collected from the students who won the exam and those who couldn't win (first and second education) in DPÜ Physical Education and Sports College, have been evaluated with SPSS 10.0 for Windows program. In this program result of Independent samples -t- test was %95 level. Consequently, a meaningful physical and motor difference (PO.05) between the winners of first education and second education has been determined. We have seen that this difference effects their success level. A meaningful physical and motor difference (P<0.05) between the winners of first education and second education has been determined. We have seen that this difference effects their success. Mostly, no meaningful difference between the winners and losers of the second education has been found (P>0.05). Only coordination test which has motor feature and ÖSS points are the active factors for those who won second education. IoISd iiwli'-A'1'1''`1 '
Collections