Konaklama işletmelerinde maliyet kontrolü ve performans değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Dünya ölçeğinde turizme katılanların sayısındaki hızlı artış, ekonomik, sayısal ve sosyo-kültürel değişmelerin hızı mikro düzeyde işletmeleri yönetim ve organizasyon yapılarında, üretim süreçlerinde ve dış çevre ile ilişkilerinde değişimleri zorunlu kılmıştır. Bu zorunluluğun arkasında yatan temel etmenlerin arkasında; teknolojik gelişmeler, uluslararası rekabet, çalışma yaşamında insan unsurunun ön plana çıkması kadar, tüketicilerin mal ve hizmetlerde miktar, fiyat ve nitelik unsurları değerlendirerek yaptıkları bilinçli tercihler yapmaktadır. Turistin seyahat esnasında konaklama ihtiyacı yanında yiyecek-içecek ve diğer sosyal gereksinimlerini gideren işletmeler müşterilerini tatmin edecek mal ve hizmet üretmek çabalan ile birlikte, işletmenin sürekliliğini sağlayabilmek için kârlılık amaçlarını da gözetmek zorundadırlar. Günümüzde artan rekabet koşulları altında işletmelerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri, satış artırıcı önlem ve politikaları yanında, yiyecek, içecek, işçilik ve diğer maliyetleri kontrol altına alarak birim maliyetleri asgariye indirmekle mümkün olmaktadır. Zira işletmenin toplam maliyetleri içinde yüzde olarak büyük kısmını yiyecek,içecek ve işçilik maliyetleri oluşturmaktadır. Dolayısıyla işletme yöneticileri yiyecek-içecek departmanının ve personelinin etkinlik ve verimliliğini ölçebilmek için tüm modern yönetim ve kontrol tekniklerini kullanmak durumundadırlar. Maliyet kontrolü ve performans değerlendirme bütün organizasyonlarda olduğu gibi, özellikle başarılı bir otel yönetimi açısından da büyük önem taşımaktadır. Bu yüzden daha çok gelişmiş ülkelerde ve belirli bir düzeyi yakalamış otel işletmelerinde maliyetlerin kontrolü, performansın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi önemli bir yer teşkil etmektedir. Özellikle kıyasıya rekabetin yaşandığı günümüz koşullarında otel işletmelerinin varlıklarını sürdürebilmeleri yada varolan yerlerini koruyabilmeleri noktasında maliyetlerin kontrolü ve performans değerlendirmesinin önemi daha da artmakta ve yönetime yol gösterici bir araç haline gelmektedir. Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde en önemli hedeflerinden biri olan maliyet azaltımı, işletmenin etkinlik ve verimliliğini ölçebilmek kısacası performans değerlendirmesi için neler yapılması gerektiğini belirlemektir. VI ABSTARCT There are a number of factors such that global increase of participation in tourism, economical, numerical social and cultural changes forced firms in micro basis to alter their management and organization structure, production process, and there relations with outside world. Fundamental reasons behind these changes are international competition, being human factor come into scene at work as much as consumers' discretionary buying behavior for goods and services on the basis of price, quantity and quality. Businesses that serve tourists in there travel to satisfy their carfering and other social needs in addition to lounging services need to produce such goods and services to satisfy their customers. Along with these such efforts, they also need to keep an eye on their profitability in order to maintain the continvity of business. In today's increasingly competitive business world, maintaining the continvity of business can only be achieved by minimizing unit costs with controlling catering, labor and other costs in addition to policy measures to promote sales. Catering and labor costs constitute a high propartion of total costs. There fare, the management need use all necessary modern management methods to measure the productivity of catering department and its personel. Cost controlling and performance measurement are quite important for all organizations so as for a successful hotel management. Thus, especially in developed countries and certain hotels over some degree of quality is aware of the importance of cost controlling and performance measurement and improvement. Considering to maintain their existing place in today's highly competitive hotel business, it is obvious that cost controlling and performance measurement is a vital subject and gaining an increasing importance to guide the management. The purpose of this study is to determine what should be done to evaluate the effectiveness of cost minimizing measures that lead to productivity and better performance of firms in lounging services.
Collections