Devlet hastanelerinde dış kaynaklardan yararlanma (outsourcing) yönteminin uygulanabilirliği ve bir uygulma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İnsan hayatında en önemli kavramlardan biri sağlıktır. Hastaneler, insan hayatının vazgeçilmez unsuru olan ihtiyacı olan sağlık ihtiyacını karşılama ve insanlara sağlık hizmeti sunmak amacıyla kurulmuş önemli organizasyonlardır. Ülkemizdeki en fazla hastane sayısı ile sağlık hizmeti sunan kuruluş Sağlık Bakanlığı' dır. Fakat Sağlık Bakanlığı'na bağlı devlet hastanelerinde çok amacı gerçekleştirmenin hedeflenmesi, çağdaş yönetim ve organizasyon yapısının bulunmaması hastane yönetimini güçleştirmektedir. Dış kaynaklardan yararlanma yöntemi, çağdaş bir yönetim ve organizasyon anlayışıdır. Dış kaynaklardan yararlanma yöntemi, hastaneleri tıbbi hizmetleri kendileri yapmaya, tıbbi hizmetler dışında yapılması gereken hizmetleri taşeron firmalara yaptırarak sürekli olarak hasta tatminini artırmayı sağlamaktadır. Böylece çok amacı gerçekleştirmeye çalışan hastane yönetimi etkin ve verimli işleyen bir yapıya kavuşmuş olmaktadır. Yapılan araştırmada Kütahya Devlet Hastanesi yiyecek ve içecek hizmetlerinde dış kaynaklardan yararlanma yönteminin uygulanabilirliği ve hasta tatmin düzeyinde etkisi incelenmiştir. Kütahya devlet hastanesi yiyecek ve içecek hizmetlerinde dış kaynaklardan yararlanmaya geçilmesiyle birlikte hizmet kalitesi artmış ve artan hizmet kalitesi de hasta tatminini artırmıştır. VI ABSTRACT One of the important things in human beings' life is health. Hospitals are important organizations which are founded to meet the need of health that is an essential component for human life and to service in health problems of people. Ministry of Health which has the most hospital percentage in number gives health service. But pursuing to realize many aims and the lack of modern administration and organization makes it hard to administer the hospitals. Outsourcing in method is a modern administration and organization concept. Outsourcing in method obtains permanently rising patient satisfaction by giving the health care using hospital's sources and the other services using subcontractor firms. Therefore, the hospital administration that tries to realize many aims gains a structure which is run effectively and productively. By the investigation held in Kütahya State Hospital, the applicability of outsourcing in catering services and its effects on patient satisfaction level is studied. After having begun to use outsources in catering services in Kütahya State Hospital, the service quality has increased and the increasing service quality increased patient satisfaction.
Collections