Türkiye` deki üniversitelerde uygulanan beden eğitimi ve spor öğretmenliği eğitim öğretim programlarının bazı ülkelerdeki üniversiteler ile karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Eğitim, bir milletin ve sahip olduğu devletin gelişmelerini sağlayan en önemli unsurdur. Dolayısıyla konunun incelenmesi ve Dünya üzerinde bir kritere oturtulmasını sağlamak amacıyla yapılan çalışma elbette ki Dünya'yı da temel almalıdır. Bu nedenle böyle bir çalışma yapılması düşünülerek `Türkiye'deki Üniversitelerde Uygulanan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Eğitim Öğretim Programlarının Bazı Ülkelerdeki Üniversiteler İle Karşılaştırılması` konusu araştırılmaya çalışılmıştır. Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor bilincinin getirdiği hareketlilikle geçmiş ve gelecek arasındaki bağlantıyı kurarak, günümüz durumunu gözler önüne serip bunun doğrultusunda geleceğe ışık tutma bilincini taşıması açısından önem arzettiği kanaatindeyiz. Çalışmanın ilk bölümünde Eğitime ait bilgiler, Eğitim kavramı, Eğitimin Tarihi Gelişimi, Eğitimin Amacı, Eğitim Programları, Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Spor ait kavramlardan ise; Beden Eğitimi ve Spor kavramları, Beden Eğitimi ve Sporun tarihi gelişimi ve Beden Eğitiminin genel ve özel amaçlan üzerinde çalışılmıştır. İkinci bölümde ise; Türkiye'de Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi ve Programlan konusu tarih ve kronolojik sıra itibariyle incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise sırasıyla Amerika, Almanya, Azerbaycan, Kanada, Avusturalya ve İngiltere devletlerinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Eğitimi Öğretim Programlarından örnek programlar alınarak genel bir tablo şeklinde sunulmuştur.VI Çalışmanın son bölümü olan dördüncü bölümünde de edinilen bulgular doğrultusunda eğitim öğretim programları hakkında bir karşılaştırma yapılmış ve bir örnek program oluşturulmuştur Yapılan bu karşılaştırmalar sonucunda; Türkiye'deki Beden Eğitimi ve Spor politikasında belli bir hareket noktası tespit etmek ve bu hareket noktası doğrultusunda Türk Beden Eğitimi ve Spor'unun gelişmesinin sağlanması gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca bu çalışmada da dikkati çeken noktalardan biri, Ortam egzersizleri dersleri, yaşlılıkta egzersiz, Sporda Uluslar arası İlişkiler gibi derslerin varlığı araştırılan ülkelerin Beden Eğitimi ve Spor hareketliliğini bize farklı bir şekilde göstermektedir. Çalışmanın sonucunda da bu alanların varlığının tespiti Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerinin bütün bilim alanlarıyla olan ilişkisini güncelleştirmiştir. Sonuç olarak önümüze yeni hareketlilik alanları çıkmıştır. ABSTRACT Education is the most important factor that helps a country to develop. Therefore a study should be based on the world content. The topic of this research is `Educational- Instructional Programmes Implemented in Physical Education and Sports Departments in Turkish Universities and Comparisons Between Other Universities in The World.` This study will connect present to past by providing a consciousness in Physical Education and Sports and will reveal the present situation and shed light on the future. In the first part of the study, education in general, education concept, historical development of education, the purpose of education, educational programmes, evaluation of educational programmes, and as for sport concepts, physical education and sports concepts, historical development of physical educayion and sports and general anfd specific targets of physical education are dwelled upon. In the second part Physical education and sport education programmes and their historical and chronological standings are studied. In the third part of the study, sample pyhsical education and sports teaching programmmes that are taken form Americai Germany, Azarbaijan, Canada, Australia, and England are presented as a general outlook. In the last part, a comparison is made in the light of the information obtained between the educational and istructional programmes and a sample programmes has been designed. As a result of the comparisons made, it has become clear that a specific starting point should be appointed in Physical Education and Sports policy of Turkey and that in this direction Physical Education and Sports programmes in Turkey should be improved. Besides, one of the points that have become obvious with this study is that such lessons as situational exercises, exercise for the elderly, and international reationships in sports prove that the countries studied are far more advanced in sports than Turkey.In conclusion, the existence of these fields showed the relationship between Physical Education and Sports Departments and all the other fields. So a new activity area has emerged.
Collections