İnsan kaynakları yönetiminde kariyer yönetimi, planlanması ve geliştirilmesi (Bireysel kariyer planlaması üzerine bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İçinde bulunduğumuz yüzyılda her alanda ve kesintisiz olarak sürmekte olan değişim örgütlerde de değişimi zorunlu kılmaktadır. Bu nedenle toplumlar gibi örgütlerde geleceğe kendini hazırlarken örgütleri oluşturan insanlara yatırım yapmalı ve örgüt elemanlarının gelişmeleri için her türlü değişikliği takip etmelidirler. Değişen dünya düzeni sonucunda insanlar tekrar ön plana çıkmış ve örgütlerin en önemli unsurları haline gelmiştir. Örgütler artık insanın olmazsa olmaz bir örgüt elamanı olduğunun farkındadırlar. Bu nedenle çağdaş örgütlerde çalışanların yeteneklerini kullanabilecekleri ve geliştirebilecekleri uygun bir çalışma ortamının oluşturulması, örgütün insan kaynağının performansını iyileştirebilecek bir yapılanmaya gidilmesi her şeyden önce gelir. Örgütsel etkinliğin sağlanabilmesi için üstler ve astlar arasında gerekli iletişim sağlanmalı ve geliştirilmelidir. Ayrıca çalışanlar yetenek ve becerileri doğrultusunda ve en çok verimli olabilecekleri yerlerde kullanılmalıdır ki, istenilen başarıya ulaşmak zor olmasın. Örgüt çalışanlarının kariyer planlamalarının araştırıldığı bu tezde, öncelikle konunun daha iyi anlaşılabilmesi için personel yönetiminden insan kaynaklan yönetimine geçiş, insan kaynakları yönetimi, stratejik insan kaynakları yönetimi ve kariyer kavramından bahsedilmiştir. İkinci bölümde kariyer yönetimi ve kariyer planlaması konulan ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise örgütlerin kariyer geliştirme faaliyetleri incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda kamu ve özel sektör çalışanlarının kariyer planlamalarının farklı değişkenlere göre karşılaştırılması araştırılmış ve uygulama olarak tezin sonunda yer almıştır. Araştırmanın sonucunda özel sektör çalışanları ile kamu çalışanlarının kariyer planlamaları arasında çokta büyük farklılıklar olmadığı görülmüştür. Kadın çalışanların erkek çalışanlara, daha genç yaşta olanların, yaşı ilerlemiş çalışanlara, eğitim seviyesi daha yüksek olanların diğerlerine oranla daha yüksek düzeyde kariyer planlaması yaptıkları tespit edilmiştir. ABSTRACT In the present century, change continously going in every area also makes change in organizations compulsory. So, while organizations also prepare themselves to the future as the societies, they should invest in people forming organizations and follow any change for improvements of elements of the organization. At the resut of changing world, people have come to the fore again and become the mast important elements of the organizations. Therefore, in cantemporary organizations, that a suitable atmosphere of work where employees can use and develop their skills and that a construction which can improve performance of human resources of the organization is provided to go precedes anything. For that organizational efficiency is provided, necessary communication between superiors and subordinates should be provided and improved. Besides employees should be used according to their abilities and skills and be used where they can be productive te most, so that it is not difficult to reach success desired. In this thesis in which carer plannings of employees of organization are stutied, first for that subject is understood better, process of management, personel management, human resources management and mangement of strategical human resources have been mentioned. Later, career development, career management and career planning issues called career strategies have been studied one by one. At the result of work, companing of career plannings of employees of public and private sector according to different variables has been studied and has taken place at the end of thesis as application. At the result of research, that there is not much difference between career plannings of employees of private and public sectors has been seen. It is determined that female employees comparing with male employees, younger ones comparing with older ones, those having higher education level comparing with those having lower education level make career planning at higher level has been determined.
Collections