Kuvvet ve dayanıklılık antrenmanlarının 15-18 yaş grubu erkek öğrencilerinde MAX VO2 tüketimi ve lokal kas dayanıklılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Spora dünya perspektifinden baktığımız zaman son yıllarda artan başarının ve gelişmenin sporun bilimsel araştırmaların, gözlemlerin ve uygulamaların ışığı altında yönlendirilmesi sonucu olduğunu görmekteyiz. Bu bilimsel araştırmalara ve gözlemlere dayanan bilgi birikimi, fiziksel ve fizyolojik kurallara ve deneyimlere bağlı olarak, sportif verimi artırmak amacıyla değerlendirerek bir öğretim planı içerisinde sunulmaktadır. Fiziksel egzersiz herkesin hayatı boyunca az çok yaptığı bir aktivitedir. Kişilerin egzersize verdiği cevabın altında yatan fizyolojik mekanizmaları tanımak basan ya da başarının yükseltilmesi iyi bir çalışma, iyi bir çalıştırıcı, iyi bir ortam sonucu gelebileceğini bilmek önemlidir. Bu çalışmanın amacı, yukarıdaki açıklamaların paralelinde, 15-18 yaş grubu erkek öğrencilerde spor yapan ve yapmayanların içerisinden iki grup oluşturarak belli bir antrenman sonrası, antrenman yapan grupla yapmayan grup arasındaki fiziksel ve fizyolojik özelliklerindeki değişmeyi tespit etmektir. Bu araştırmaya toplam 30 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler 15-18 yaşları arasında ve 15 deney, 15 kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Deney grubuna 8 haftalık antrenman programı uygulanmış kontrol grubuna uygulanmamıştır. Uygulanmayan grubun bazı denekleri kendi çapında ara sıra sportif faaliyetlerde bulunmuşlardır. Her iki grubun ilk ölçümlerinden 8 hafta sonra ikinci ölçümleri de alınmış ve her iki grubun ölçümleri karşılaştırılmıştır. Daha sonra her iki gruba uygulanan testlerin ölçümleri istatistiki analizleri -t- testi ile tespit edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının yaş, boy ve kilodaki artış ve düşüş ortalamaları arasındaki fark (P>0.05) seviyesinde anlamsız bulunurken, deney grubunun özelikle dikey sıçrama, mekik testi, durarak uzun atlama, barfiks testi ve cooper testi (max VO2 ) ortalamaları arasındaki fark (P<0.01) anlamlı bulunmuştur.Kuvvet ve dayanıklılık üzerine yapılmış 8 haftalık çalışma sonucunda ortaya çıkan fizyolojik ve kondüsyonel değişimler bilimsel geçerliliği kabul edilmiş testler ile belirlenip birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Herhangi bir spor dalında, üst düzeydeki verimliliğe ulaşmak için performansı belirleyen özellikler değişik biçimde geliştirilmelidir. Bir futbolcu, basketbolcu ya da hentbolcunun antrenmanı ile bir gülleci ya da diskçinin antrenmanı arasında doğal olarak farklılık olacaktır. Bu nedenle antrenmanların düzenli yapılması sonucu organizmaya etkisinin olabileceği kavranmalıdır. V ABSTRACT When we look through sports in the aspect of the world, it is obvious that there is increasing success and process in sports. Because scientific researches, application programmes and observations have always been leading it. This knowledge dependig on scientific data and observations is provided in an educational shedule to increase sporting output through physical rules and experiences. Physical activity is a sort of activity that everyone has to do it more or less. It is very important for the one, who does exercises, wants to recognise physical mechanism, to be successful, to increase the success, to get a good practice, to get a good trainer or to get a suitable environment. Those help him or her to determine his or her future. Paralleling to the explanations we mentioned above, this project aims to know and record physical differences between two groups including 15-18 year old school boys who do exercices regularly and 15-18 year old school boys who do not do any exercises during certain time. There had been 30 students in this project. They are between 1 5 and 1 8. They take part in two groups. One of them is the group for experiment in eluding 1 5 students and the other group is for checking including the same number. Experimental group had taken training programme for 8 weeks. There had been no programme for the group checked. Some school boys from the group checked had occasionally had sporting activities themselves. The data taken from both groups before starting this project and the data taken at the end of the project had been compared. After then the statistical analysises of evaluation obtained from both groups had been determined using the `t` test. Although the difference between increasing average and decreasing average of boys age, length and weight is so meaningless in p > 0.05 level, especially in experimental group, there had been great difference on the average of vertical jumping, sit- up, arm strength test, stop- jump long distance and cooper test called Max VO2 in p < 0.01 level.VI Those physical and conditional changes on strength and resistance obtained depending on 8 week course had been compared with the lab tests that have the scientific importance. Finally, we have to say that the features determining performance must be improved variously to get the highest output in any sports activity. It is natural that there will be differences between the training of a footballer and basketballer or the training of a handball player and the one who throws iron ball or disk. As a result of this, it is clear that regular and sheduled training affects the human body directly.
Collections