Süpermarket işletmelerinde pazarlama stratejilerinin tüketicilere etkisi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde perakendeci işletmelerin önemi giderek artmaktadır. Ancak, günümüz perakendeci örgütleri, gelişen dünya konjonktürüne paralel olarak ülkemizde de değişim göstermektedir. Bu değişim doğrultusunda kendilerine özgü nitelikleri ve örgütlenmeleri olan ve süpermarket, hipermarket, gross market gibi değişik adlarla anılan perakendeci işletmelerin sayıları hızla artmaktadır. Bu perakendeci işletmeler, büyük ve modern yapılarda insanların günlük gereksinimlerini karşılamalarının yanı sıra dayanıklı tüketim mallarından mobilyaya, beyaz eşyadan ayakkabıya kadar binlerce çeşit ürünü bir arada tüketicilerin hizmetine sunmakta; ayrıca restaurant, kafe, oyun alanları gibi sosyal hizmet alanlarıyla da tüketicilere hizmet vermektedirler. Özellikle 1980'lerden sonra ülkemizde hızlı bir gelişim gösteren süpermarket işletmeciliği, tüketicileri değişik açılardan kendilerine çekerek, tüketicilere en yakın olan bakkalların işlevini önemli ölçüde zayıflatmışlardır. Tüketiciler, özellikle süpermarketlere veya hipermarketlere sadece alışveriş etmek için değil, sosyal-psikolojik faktörlerden dolayı da yönelmişlerdir. Tüketiciler için, süpermarketlerden alışveriş etmek sadece düşük fiyatla ürünleri satınalmak diğer deyişle alışveriş etmek değil; alışveriş ederken aynı zamanda hoşça vakit geçirmek anlamına gelmektedir. Süpermarketler, hem yönetimleri hem de diğer işletmecilik işlevleri profesyonelce yerine getirilen işletmelerdir. Bu açıdan, süpermarketlerin etkin ve verimli bir şekilde yönetilmeleri, performanslarına etki edecektir. Süpermarketler, belirli tüketici kitlesini hedef alan işletmelerdir. Genelde, bu işletmeler, faaliyet gösterdikleri şehir insanı ile, kuruluş yerinin özelliğine göre, potansiyel bazı tüketicilere yönelik faaliyette bulunurlar. Ancak, süpermarket işletmeciliği alanında da, bugün çetin bir rekabet yaşanmaktadır. Bundan dolayı, süpermarket işletmeciliğinde uygulanabilecek pazarlama stratejilerinin önemi artmaktadır. Süpermarketler, doğru tercihlerde bulunarak doğru pazarlama stratejilerini uygulamaya koyduklarında rekabetçi tutumlarını devam ettirebileceklerdir. Süpermarket işletmelerinde rekabet stratejileri, küresel dünyayı hedef alan diğer işletmelerinin pazarlama stratejilerinden hedef tüketici kitlesi ve bunlara ulaşma araçları yönünden bazı farklılık göstermektedir. Hedef ve potansiyel tüketici kitlesinin beklentilerini belirleyip ona göre pazarlama stratejileri geliştiren süpermarketler rakiplerine oranla daha çok tercih edilerek rekabetçi üstünlük sağlayacaklardır. IV ABSTRACT Nowadays, on the world a big changing is being lived with globalism and like all existences, organizations are affected from those changings. In that circumstance, organizations must be changed with all their components for being kept alive and compete with rivals in global market. For easy changing of the organizations and not to be resisted during changing period, and continuousness of the changing with a created culture of changing in organization, a personnel, as an organization's most valuable existence and applier of the all changings must be the action origin of the applying of changings. For all changing method and applying programmes have been selected, the changing enterprisings that don't care about the human component will be resisted. The most important point of the organizational changing is to be resisted by employee. Employee must be empowered for being applied with lesser resistance or resistance's annihilating. Employee's empowerment, which has been exposed by global changing and competition, is a process of increasing the right of the making decision and developing of employee via helping each other, sharing and growing. Truly, the organization's employee who is, esteemed at the top level, whose requirements met and therefore who has the maximum motivation, who is being thought of owner of the best knowledge and who is being joined of management, who is being equipped enough to solve the problems which have been encountered during changing applyings, and who is being educated and developed at the optimum level in accordance of the requirement of globalising world, who is well-informed enough for applying of changing and who is being communicated well, will play a big role in success of changing. This thesis, which investigated the necessity of employee's empowerment for changing that became the most important requirement of the organizations, has four chapters. In the first chapter, generally the concept of changing and organizational changing has been investigated with different sides. In the second chapter, necessity of changing' s management in organizations and the different methods and approach have been used for this and the importance of human factor and social dimension of changing has been taken up. In the third chapter, annihilating of the resistance against changing, and necessity of empowerment of employee for realizing the changing, and the method of the empowerment of employee has been mentioned. In fourth chapter, a questionnaire has been applied in Eskişehir Health Management, and empowerment of employee has been investigated in an organizations surroundings.
Collections