Bireysel dönüşüm paradigmasının pazarlama alanına yansımaları öğrenen pazarlama kavramı GSM`de
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V ÖZET Endüstri toplumu ile bireyin yaşadığı yenilenme, değişim ve dönüşüm süreci; şimdilerde bilgi toplumuna dönüşümle yaşanmaktadır. Bilgi teknolojisinde ortaya çıkan dev ölçekli gelişmeler bireyi endüstri toplumundan çok daha köklü değişim ve dönüşümleri uğratması olası görülmektedir. Ancak bireysel dönüşüm tek bir gerekçenin etkisi ile olmayıp, çoğu zaman birbirlerini etkileyen birden fazla ekonomik, sosyal, siyasal kültürel gerekçelerin etkisiyle ortaya çıkan karmaşık bir süreçtir. Bilgi toplumu olarak adlandırılan bugünkü toplumlarda bireylerin alışkanlık ve standartlarının dönüşmesi bireyin ön plana çıktığı pazarlama uygulamalarının doğmasına neden olmuştur. Bireyin tüketici/müşteri olarak davranışlarının dönüşmesi varolan pazarlama paradigmaları ile sorunlara yanıtlar üretememesi bilginin elde edilmesi ve kullanılmasında etkin olması temel öge haline gelmektedir. Bu nedenle öğrenen pazarlama kavramı dönüşüm sürecinde bilgiyi elde ederek işletmelerin çevrelerine uyumunu ve ekinliğini arttırmaktadır.. Bugünün sürekli dönüşen iş dünyasında işletmelerin öğrenme ve dönüşüme uyum sağlama yetenekleri rekabet edebilmelerinde temel öge olarak gösterilmektedir. Ancak sadece sorunlara yanıt bulmak ve uyum sağlamak artık yeterli olmamaktadır İşletmelerin proaktif stratejiler üreterek geliştirerek gerçekteki eğilimleri ve çevre koşullarındaki dönüşümleri öngörmelidirler. İşletmelerin sürekli yenilik yapabilme yeteneğine sahip olarak değişimi yaratabilmeleri özellikle dışa açılan pencereleri olan pazarlama bölümlerinin bireysel dönüşüm odaklı olarak yenilenen, güçlendiren ve öğrenen yapıda olması ile olanaklıdır. VI ABSTRACT The renewal, change and the transformation process that has been experienced by the `individual` within the industrial society is now being lived as an experience of transformation into the knowledge/information society. The changes that took place on a gigantic scale in the area of information technologies, made it seem like possible to transform the individual as he or she has never been transformed by the `industrial society`. Nevertheless, the transformation of the individual, is a complex process, that cannot be attributed to only any one single factor and is the result of many economic, social, political and cultural elements. The transformation of the standards of the `individual` in today's information societies, caused the emergence of marketing practices which brings the individual to the forefront. The obtaining and processing of information becomes a primary element because of the transformation of the behaviours of the individuals as consumers and customers and also because of the inadequacy of the existing marketing paradigms in bringing answers to the real life marketing questions of today. The concept of `learning marketing`, increases the effectiveness and conformity of the enterprises in adapting to their environments in their transformation process. The learning and the adaptation skills of the enterprises in today's continuously transforming business world, is argued to be the primary basis of their ability to compete. Adaptation and problem solving skills of the enterprises of are not adequate for survival any more. Enterprises need to forecast the possible transformations in their environments and the trends by sketching pro-active strategies. The ability of the enterprises to create change within their boundaries to perform continuos change is especially probable, if their marketing departments, which are their windows to the outside world, take a self-renewing and strong stance by focusing on the transformation of the `individual`.
Collections