İşletmelerde etkin zaman yönetimi ve bir ugulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada yöneticiler için çok değerli olan zamanın etkin bir şekilde yönetilmesi için kullanılabilecek yöntemler üzerinde durulmuştur. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. İlk üç bölüm teori içerikli olup dördüncü bölüm bir işletmedeki yöneticilerin zamanı kullanma biçimlerinin ve yakalandıkları zaman tuzaklarının tespit edilmesi amacıyla yapılan bir uygulamayı kapsamaktadır. Birinci bölümde temel yönetim kavramına değinilmekte evrensel bir faaliyet olan yönetimin tanımı yapılarak yönetme işlevini gerçekleştiren kişi olan yönetici üzerinde durulup, yönetici ve yönetim fonksiyonları arasındaki ilişkiler açıklanmaktadır. İkinci bölümde zaman kavramının tanımı yapılarak zamanın yönetiminin önemi üzerinde durulmaktadır. Yöneticinin zamanını nasıl kullandığı incelenerek aile içi, örgüt içi ve örgüt dışı zaman kullanımı konularını incelenmektedir. Ayrıca zaman yönetimine yönetim teorilerinin etkisi konusuna değinilmektedir. Üçüncü bölümde etkin zaman yönetiminin önünde engel olarak duran zaman tuzakları ve bunlardan kurtulma yollan üzerinde durulmaktadır. Etkili bir zaman yönetiminin plan yapma, yetki devrini sağlama, iletişimin etkinleştirilmesi, stresin azaltılması ve çatışmaların en aza indirilmesi ile sağlanacağı düşünülerek konuların her biri bir biri ile ilişkili olarak ayrı ayrı kısımlarda incelenmektedir. Dördüncü bölüm uygulama bölümüdür. Bu bölümde önceki bölümlerin ışığında seçilen bir işletmedeki yöneticilerin zamanı nasıl kullandıkları ve zaman tuzaklarından hangilerine yakalandıkları tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla seçilen işletme deki bir direktörlüğün departman müdürlerinin zaman kullanımları ve yakalandıkları zaman tuzakları görüşmeler yolu ile saptanmaya çalışılmıştır. VI ABSTRACT In this study, methods of time management, which is very important for managers, is stated. This study is examined in four parts. The first three parts deals with theory whereas the fourth part has an application inside in which time management procedures used in an institution and certain time traps against managers of that institution examined. In the first part, basic management theory is given. Definition of universal management and the manager, and the relation between the manager and management functions are stated. In the second part, definition of time and importance of time management are stated. By observing the manager's time management, in and out time management of organizations and family are examined. Apart from these subjects, the influence of management theories on time management is stated. In the third part, time traps against a functional time management strategy and ways to get rid of these traps are stated. Since it is thought that a functional time management depends on planning, authority transfer, functional communication, avoiding stress and degreasing conflicts, each subjects examined in separate parts in relation to each other. Fourth part is the application part. In this part, a chosen institute, its managers and time traps are examined according to the previous parts of the study. For this aim, time management and time traps against department directories of chosen institute are examined by interviews.
Collections