Kütahya ilinin 2020 yılı spor stratejisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V ÖZET Ülkemizde, ne yazık ki, sportif faaliyetler çağdaş anlamda gerek tesisleşme, gerekse geniş halk kesimlerine yaygınlık ölçüleri açısından belli bir seviyeye gelememiştir. Bireysel anlamda önemli başarılar olmakla birlikte, spor bir toplum felsefesi haline henüz gelememiştir. Öncelikle, kalkınma planları içerisinde düzenli olarak yer alan sporun bir eğitim politikası aracı olduğunun bilinciyle spor yapabilecek yaştakileri yalnızca seyirci olmak durumundan kurtaracak ve aktif olarak spor faaliyetlerine katacak koşullar bu yüzyılda da ana ilkelerimizden biri olmalıdır. Çalışmamızın birinci kısmında Türkiye de kitle sporu ve tesis politikaları ile kitle sporunu etkileyen bölgesel faktörler tarihi açıdan incelenecektir. Bu kısımda kalkınma planlarında, hükümet programlarında spor nasıl yer almış ve yapılması planlanan işlemlerin ne derecede gerçekleştirildiği araştırılacaktır. İkinci bölümde ise ilin tarihi, coğrafi, kültürel, ekonomik yapısıyla ele alınmış ve ilin sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik yapısı açıklanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise strateji kavramı üzerinde durularak Kütahya ilinin spor politikalarının belirlenmesi için iyi bir stratejik davranışların ve tutumların belirlenmesine yönelik girişimlerde bulunulmuştur. Son bölümde ise DPÜ, Belediye, GSGM, Özel idarece Kütahya ilinde yapılması planlanan tesisler belirtilerek elde ettiğimiz bilgi ve bulgulara dayanarak yorumlamaya ve problemlerin çözümüne öneriler getirilmeye çalışılmıştır. Bu paralelde Kütahya ilinin 2020 yılı spor stratejisi; yetersiz olan mevcut spor tesislerinin arttırılmasına yönelik çalışmaların biran önce başlaması ve spor uzmanlarının (Antrenör, Yönetici, Monitör, Hakem) sayılarının ve niteliklerinin arttırılması ve sağlıklı açıdan spor yapabilmek için şu anda Kütahya ilinde yetersiz olan spor hekimi, masör ve doktor. sayılarının arttırılması sağlanmalıdır. Kütahya ilinin ileride ülkemizde düzenlenecek olan olimpiyat oyunlarına da katılımlarına sağlamak istiyorsak bu eksikliklerimizin giderilmesi için gerekli olan kaynak aktarımım sağlayacak olan kurum ve kuruluşVI yöneticilerine ve iş adamlarına sporun insan üzerindeki etkileri, olimpiyatlardan elde edilecek sportif ve maddi gelirlerin ne kadar yüksek ve etkin bir rakamlara tekabül ettiği, ülkemizin ve Kütahya'nın tanıtımı için kaçırılmayacak bir fırsat olduğu ve bu yapılacak olan çalışmaların, harcanan masrafların bize ileride kat kat geri döneceği uygun bir şekilde anlatılmalı ve bir an önce katılımların oluşması sağlanmalıdır. VII ABSTRACT Unfortunately in our countr, sports activities can not reach to a modern level in both being common for geogle and less sports foundations. Although there are personel successes, sports his not become to a culturel phylosopy level first of all, sports which stands among developing projects of goverment regulary and which is an element of our education policy, we must make the people to do sports artively instead of being an oudience. This must be one of our majör targets in this century. In the first part of our work, sport of society, policies of sports foundations and regional foctors which effect sports of society is going to be examined with historical analyse method. In this part, how sports took place in goverment policy and in what amount these projects come in to fact are going to be searched. In the second part, too, the city evaluated for its historical, geographical, culturel and economical stnucture. Moreover the socio-culturel and socio- economical state of city has tried to be explained. In the third part, by pointing at the term strategy, we have worked in order to determine sports policy of Kütahya. Finally, we are going to try to comment an and reaust solitions for problems about sports with the helps of universyt of Dumlupinar, Municiplatiy, G.S.G.M and government. İn this situation the sport strategy of the provinc Kütahya is; the commencing of the studies for increasing the number of existent sport foundations, increasing the sports specialist number and quality (Trainer, administrator, co-tranier, referee) and in order to make sports much more healty the increasement of the number of sports doctors, massagers and doctors who are absent in kutahya have to be suppled. If we want out pro vice kutahya' s participotion to the olmpic games that will be organized in our country in the future, the effect of sport on people the axcess of the in comes that will be gained in Olympic games, the unique chanceVIII for presentation of kutahya and our country, and these studies expenses that are sport will came back much more have to be tought appropriately to the association' s and establishment' s manager and businessmen who are going to supply the reguired finance source for removing these deficiencies.
Collections