Türkiye`de beden eğitimi ve spor yüksek okullarında öğrenim gören öğretmen adayı öğrencilerin okul deneyimi I, II ve öğretmenlik uygulaması derslerinde karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma Türk Milli Eğitiminde ve dolayısıyla tüm toplumda önemli etkilere sahip Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin yetiştirilmesi sırasında okul uygulamalarında ortaya çıkan problemlerin belirlenmesi ve çözüm önerilerinin oluşması için yapılan anketleri, mülakatları ve getirdiği sonuçlan içermektedir. Birinci bölümde Eğitim, Öğretim, Beden Eğitimi ve Spor gibi temel kavramlar ve genel yapılan üzerinde durulmuştur. Eğitim, Beden Eğitimi ve Spor ilişkisinin önemi vurgulanmıştır. İkinci bölümde ise Türkiye'de Cumhuriyet Dönemi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren kurumlann tarihi gelişimi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları (B.E.S.Y.O.) ve Beden Eğitimi ve Spor (B.E.S.) bölümleri, okutulan dersler, bu dersler içerisinde formasyon derslerinin içerikleri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bulgular bölümünde ise yapılan anketler ve mülakatlann sonuçları, değerlendirilmesi ve çözüm önerileri mevcuttur. Mevzuatın açıklanması ve örneklemlerimizin karşılaştınlması, farklılıklan ve problemleri görmemizi sağlamış, buna bağlı olarak önemli sonuçlar elde edilmiştir. Genel olarak yapılan anket ve mülakatlarda Okul Deneyimi 1,11 ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinin formatının tam olarak anlaşılmadığı, Üniversite, Milli Eğitim ve Okul üçgeninde bir mutabakatın sağlanamadığı, koordinasyon bozukluklanndan dolayı mevzuatın yeterince bilinmediği ve dolayısıyla uygulanamadığı, tüm bu sorunların öğretmen adayı öğrencilerin yetişmesinde olumsuz etkilediği ve ders amaçlanna ulaşmadığı sonucuna vanlmıştır. VI ABSTRACT This study, contains the public survey which determine and form advices of solution of problems, appear in School Practices of Physical Education Teacher candidates who have the important effects on Turkish National Education System and consequently on the whole society, their interviews and the results. In the first part, it was emphasized on basic concepts of Educations, Instruction, Physical Education and Sport and their general constructions. It was stressed on the importance of the relationship between Education, Physical Education and Sports. In the second part, it was studied on the historical progress of the Institutions of Physical Education and Sports Teachers, the lessons which are given in Institution of Higher Education of Physical Education and Sports, and Physical Education and Sport Departments and the content and importance of the formation lessons in these lessons. In the Inventions part, the public survey that was practiced and results of interviews evaluation and solution advices are available. To be expressed of the regulation and problems, in addition to this it was seen important results. In General the public surveys and interviews resulted with the lessons forms of School Experience I, II and Teaching Practice were not understood clearly, not to have been provided with an agreement in the triangle of University, National Education and school, not to have of the regulations due to the disordering in coordination as a result not to have been practiced and all of these problems affected bringing up students of teacher candidates negatively and the purpose of the lessons are not reached its own.
Collections