KOBİ`lerden büyük işletmelere pazarlama dönüşüm stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Pazarlama dönüşüm stratejileri, günümüzdeki bir çok değişimin gelecekte pazarlama çalışmalarını nasıl etkileyeceği, işletmelerin gelecekteki stratejilerini nelere göre belirleyeceği ve bu değişimler karşısında kendilerine nasıl bir yön çizmeleri gerektiği konusunu kapsamaktadır. Bu kapsamda küçük ve orta boy işletmeler (KOBİ) ile Büyük İşletmelerin günümüzde başlayan ve gelecekte de devam edeceği düşünülen dönüşüm stratejileri incelenmeye çalışılmıştır. Makro işletmecilik dönüşümleri olarak nitelendirdiğimiz, işletmeleri etkileyen dönüşümler, varolan yapı ve sistemin gelecekteki boyutlarım ortaya sermektedir. Bu dönüşümler tüketici odaklılığın artması, küçülerek büyüme, ortaklaşa rekabet, sürekli iyileştirme, niş pazar oluşumları, yeniden süreçleme, kalitenin küresel boyut kazanması, vizyon belirleme ve sanal pazarların yükselişi olarak irdelenmiştir. İşletmeler kendi dönüşüm stratejilerini belirlerken, makro işletmecilik dönüşümlerinden etkilenmekte ve bu dönüşümler ışığında kendilerini gözden geçirmektedirler. Bir yandan ülke ekonomisine büyük katkıları olan KOBİ'lerin gelecekteki pazarlama dönüşüm stratejileri ele alınmış, diğer yandan Büyük İşletmelerin bu dönüşümler karşısında ve diğer değişimler etkisindeki pazarlama dönüşüm stratejileri incelenmiştir. Büyük İşletmelerin gelecekte teknoloji, marka, Ar-Ge ve pazar bulma çalışmalarında yoğunlaşacakları ve küresel pazarlarda söz sahibi olacakları görülmektedir. KOBİ'lerin ise, ileri teknolojiye ulaşarak üretimde uzmanlaşacakları, bu uzmanlaşma ile düşük maliyetle çalışacakları, büyük işletmelerin dağıtım kanalına girerek ürünlerini kolayca pazarlayabilecekleri, büyük işletmelerle işbirliğine girerek marka ve işletme imajından yararlanacaklarım söyleyebiliriz. Küresel pazarlarda rekabet edebilmenin bir diğer yönü de, KOBİ'ler ile Büyük İşletmeler arasındaki işbirliği ve entegrasyonun sağlanması olacaktır. EGS HoldingVI uygulaması da göstermektedir ki, KOBİ'lerin organize olmaları, birlikte hareket etmeleri, ortak çalışmalarda bulunmaları büyük bir rekabet avantajı sağlayacağı gibi, güçbirliklerinin yaygınlaşmasına da öncülük edecektir. Sonuçta, KOBİ'ler uzman oldukları ve en iyi bildikleri alanlarda çalışmalarım sürdürecek, Büyük İşletmeler ya da KOBİ'lerin oluşturdukları güçbirlikleri de bu çalışmaları organize ederek, ölçek avantajıyla birleştirip daha verimli hale getireceklerdir. Gelecekte rekabetin küresel boyutlarda olacağı ve rakiplerinde dünyaki büyük işletmeler olacağı düşünülecek olursa, KOBİ'ler ile Büyük İşletmelerin işbirliği içinde olmaları bir gereklilik olarak ortaya çıkmaktadır. vıı ABSTRACT Marketing transformation strategies involve the effects of today's transformation on the future marketing activities, the factors of the future strategies of the organizations and the determination of these organization's ways of acting as a result of the transformations. For this reason, in this thesis, transformation strategies of small & medium sized and big sized organizations are examined as it is expected that the transformation strategies of these organizations will continue in the future. Macro management transformations which effect the organizations, put out the future dimensions of the today's system and structure.These transformations are; the increase of consumer orientation, growing up by downsizing, competition in common, continuous improvement, formation of niche markets, reprocesses, formation of global dimension of quality, determination of vision and the increase of conjectural markets. When the organizations determine their own transformation strategies, they are affected by the macro management transformations and they look through their structures under the light of these transformations. In this thesis, it is dealt with marketing transformation strategies of the small & medium sized organizations who made huge contributions to the country's economy. On the other hand, marketing transformation strategies of the big sized organizations are examined as a result of these transformations. It is seen that the big sized organizations will increase their competitive power by downsizing and specializing. Moreover, they will benefit from the external resources more and they will concentrate on the trademarks and R&D besides they will get financially more powerfil and concentrate on the global markets. It can be said that small&medium sized organizastions will specialize on the production by achieving high-tech and they will lower thir costs, as well. Besides theyvııı will join the distrubition channels of the big sized organizations so that they will be partners of the big sized organizations in order to benefit from the management and brand image of those organizations. One way of competing in global markets is providing corporation and integration between the small &medium sized and big sized organizations. As it can also be seen at the example of EGS Holding. Small&medium sized organizations will provide a competitive advantage, when they are organized and act together. Beside that, they wil assist to spread of force unities. Consequently, small&medium sized organizations will continue to work in the fields they are specialized, the force unities that the big sized and small&medium sized organizations formed, will organize these affairs and make them more effective. If we consider that the competition will be in global dimensions in the future, then the competitors will be the world giants.
Collections