Karayolu ulaşım sistemindeki fiziki altyapının trafik kazalarındaki yaralanmaların üzerindeki etkisine yönelik ampirik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Modern dünyamızda nüfusun hızla artmaya başlaması beraberinde büyük problemleri getirmekte,bilgi ve iletişim çağında olmamıza rağmen insan yaşamını olumsuz etkileyen trafik olgusu güncelliğini korumaya devam etmektedir. Teknolojideki yeni gelişmelerin otomotiv sektörüne yansıması nedeniyle, günümüzde taşıt hızları büyük artışlar göstermektedir. Uluslararası çalışmalarda,otomobil hızlarındaki % 1 lik artışın,yaralanmalı trafik kazalarında % 3 lük bir artışa yol açtığı görülmüştür. Türkiye'de 1992- 2001 yıllan arasında:3. 522.628 trafik kazası meydana gelmiş,57.883 kişi ölmüş,l. 154.281 kişi yaralanmıştır Günümüzde ülkemizde kullanılan alt yapı sistemleri,otomotiv endüstrisinin gelişme hızına paralel bir gelişme gösterememiştir. Bu durum bize alt yapının trafik kazalarında önemli bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Tezde, karayolu ulaşım sistemindeki fiziki alt yapının trafik kazalarındaki yaralanmalara etkisi hipotezinden hareketle ; 1992- 2001 yıllan arasında meydana gelen trafik kazaları ulaşım fiziki alt yapı özelliklerine göre tablolar haline getirilip yorumlanmış,elde edilen veri tabanı üzerinde regresyon analizi yapılarak bir model ortaya konmuştur. Yapılan regresyon analizi ve ortaya konulan model ile şu sonuçlara ulaşılmıştır;. Trafik kazalarının oluşumu ve buna bağlı olarak yaralanma sayılan artış eğilimindedir.. Bu artışların karayolu ulaşım sistemindeki fiziki alt yapı ile çok yakından bir ilişkisi bulunmaktadır Gelecek yıllar düşünülerek fiziki alt yapı sisteminde gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.XI m Tüm dünyada her konuda olduğu gibi ulaştırma konusunda da bir veri tabam eksikliğinin yarattığı sorunlar problemlerin çözümüne etki etmektedir. Ülkemizde bile istatistikler açısından eksiklikler yaşanmaktadır Türkiye'de kazalarda ölenlerin sayısı kaza tespit sırasında belirlenmektedir. Daha sonrası için bir araştırma yapılmamaktadır. Geçmiş yılarda trafik kazalarında meydana gelen maddi hasar sadece 2000 yılında bile iki katrilyon mertebesindedir. Bu kaynağın özellikle ülkemiz gibi gelişmekte olan ve kaynaklan yeterli olmayan ülkeler için değişik sektörlere aktarımı söz konusu olabilir. r-^SS^or4 B0BuaBl VII ABSTRACT The increasing of the population fastly in the modern word, is coming with big problems. In spite of living in knowledge and communication age, the traffic subjecct which effects negative the human life,is going on to protect it's currency.Because of improving in technology reflects to automotive sector,today, the speed of vehicles show us much increasing.In international researchs, the one percent increasing speed of vehicle, become three percent increasing in accident of injuring traffic.In Turkey between 1999-2001 years :There had been 3.522.628 traffic acidents.In these accidents,57.883 people had died and 1.154.281 people had also injured. Today substructure systems which are used in our country,didn't show improving like the speed of improvement of automative industry. This condition show us,there is no important effect to the traffic accidents. In thesis.according to the hypothesis the effect to injurements in traffic accidents of physical substucture, in highway transportation system. The traffic accident which had been 1992-2001,commented from the tables of statistics transportation releated physical substructue specialities.There had been a model with doing analyse of regression on data floor. It's reached these results with doing analyse of regression and model theory;. The traffic accidents and injurements are in increasing trend.. The increasing is releated very close with physical substructure.The arrangements are made in physical substructure,it's thought near future years.. The cases which are resulted absence data floor,about the transportation as all the subjects in all the world,effect the solving problems.The problems is lived about statistics in our country.. It's determined at the moment of the traffic accidents. After then it isn't research from anyone.Mil. The average material loss about the traffic accidents are two quadrillion Turkish Liras in 2000 years. This source can be transfered another sectors in our country which is tried to improve and hasn't enough source.
Collections