İhracatı teşvik politikalarının işletmelerin pazarlama stratejilerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yirmi yılda Türkiye'nin ekonomik ve politik yapısında hızlı değişim ve dönüşümler yaşanmaktadır. Dışa kapalı devletin korumacı politikaları, 1980' den sonra terk edilerek, uluslararası ekonomiye entegrasyonu sağlayacak, yabancı sermayenin ülkeye çekilerek yeni yatırımlar yapılmasının önünü açacak ve ihracatı artıracak dışa açılma stratejileri uygulanmaya konulmuştur. Böylece uluslararası pazarlara girme, bu pazarlardaki işletmeler ile rekabet etme, Türk işletmeleri için de kaçınılmaz olmuştur. Dışa açılmayla birlikte, ülkenin ihracatında önemli artışlar olmaya başladığı görülmüştür. Ancak, bu artışlar yeterli görülmemiştir. İşletmelerin ihracat yapmalarını engelleyen nedenlerin başında, finansal, teknolojik, enformasyon ve pazarlama gibi sorunlar gelmektedir. İşletmelerin hızlı değişen ve gelişen dünyada rekabet edebilmeleri için, 1980'den sonra işletmelerin bazı teşviklerle desteklenmesi düşüncesi benimsenmiştir. İşletmelerin aldıkları teşvikler, işletmeleri ihracata yöneltmektedir. İşletmelerin üretim ve kalite alt yapısını güçlendirme, ar-ge destekleriyle yeni mamuller geliştirme, istihdam yardımıyla, kalifiye personeli istihdam edebilme, fuarlara katılım desteğiyle, pazarlanmak istenilen mamuller tanıtılma olanağım bulmuşlardır. İşletmeler, pazarlama stratejileri uygularken, ihracatı teşvik kredileri, işletmelerin bu stratejileri uygulamalarım kolaylaştırmıştır. İhracatı teşvikler, işletmelerin pazarlama etkinliğini artırdığı gibi, buna bağlı olarak da ihracatlarını da artırmıştır. VI ABSTRACT In the past twenty years, fast and strong changes in Turkeys economical and political structure are experienced. The, to the outside world closed protection politics are after 1980 released by new strategies to realize international economical integration; By attracting foreign investors new investments are made possible and strategies to stimulate export are implemented. So it was for Turkish companies inevitable to make their way to international market places and compete with companies on these markets. With this open market politics, an important increase of countries export capacity was recognized But these increases were considered as insufficient. Financial, technological, information and marketing are among other reasons restricting companies in exporting. Solving these problems is recognized as inevitable to help companies compete in rapidly changing and growing world. After 1980, some of these measures are provided to the companies in forms like. These motivating measures resulted in increase of export as companies started addressing export. Companies became able to strengthen their production and quality foundations, develop new products with R&D aid, qualified to employ with employment aid, and marketing and promoting the products with the fair participation aid. While companies were implementing for marketing important strategies like, extending market share, adapting on the market, preservation, price indexing, product adaptation, export support credits helped them by implementing these strategies. Export promoting measures resulted, besides improving companies marketing activities, in increase of the export.
Collections