Belediyelerde personel eğitiminin etkinliği ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Eğitim, örgütsel ve bireysel gelişme açısından da önemli olduğu kadar toplumsal ve sosyal gelişme açısından da önemli bir olgudur. Ülkelerin kalkınmışlık düzeyleri eğitimle ilişkilendirilirken; örgütlerin etkinliğinde, verimliliğinde daha genel anlamda performanslarında, eğitim etkinliğinin ağırlığı hissedilmektedir. Örgütlerde eğitimin genel amacı, personelin bilgi, beceri ve tecrübelerinin gelişmesini sağlamak, personeli işini en iyi yapabilecek konuma getirmektir. Ancak, günümüzün modern örgütlerin de eğitim işlevi, sadece personelin bilgi, beceri ve tecrübelerinin geliştirmesiyle ilgili değildir. Modern örgütlerde personel eğitimi önemli amaçlarının başında gelecekte ulaşılmak istenilen hedeflere yönelik personel ve yönetici yetiştirmek, iyi bir kariyer planlaması gerçekleştirmek gelir. Ancak, eğitim sadece kamu dışında kalan örgütler için geçerli değildir. Kamuda da, kanun ve mevzuatların gereği personel eğitimi öngörülmüştür. Bu eğitimler genelde hizmet içi eğitim olarak adlandırılmaktadır. Bir kamu kuruluşu olan belediyelerde de, diğer bütün örgütlerde uygulanan eğitim yöntemleri, hizmet içi eğitim programlan çerçevesinde uygulanmaktadır. Ancak, kamu kuruluşu olan belediyelerdeki eğitim etkinlikleri ile modern örgütlerdeki eğitim etkinlikleri amaçlan ve uygulamalan açısından farklılık göstermektedir. Modern örgütlerde özellikle de yoğun rekabet ortamında faaliyetlerini devam ettirmek zorunda kalan işletmelerde eğitimin amacı daha genel ve stratejik açıdan ele alınırken, belediyelerde bu amaçlar daha dar çerçevede ele alınmaktadır. Bunda belediyelerin eğitime yeterli bütçe ayıramamalan, bürokratik nedenler, seçimle işbaşına gelen yöneticilerin yönetim formasyonu ile vizyon eksikliğine kadar bir çok etkili neden vardır. Modern örgütlerde eğitim örgütün geleceğine yönelik bir yatınm olarak görülürken; bu çalışma çerçevesinde yapılan araştırmadan da anlaşılacağı gibi, çoğu kamu kuruluşunda ve belediyelerde eğitim, mevzuat gereğim yerine getirmek için gerçekleştirilecek bir faaliyet olarak algılanmaktadır. Halbuki, belediyelerde etkin bir eğitim programı, personelin performansına, hizmetlerin etkin ve verimli bir biçimde gerçekleşmesine etki edecek en önemli araçlardan biridir. VI ABSTRACT Education is not only a fact from the point of social development, but also from the point of organizational and personal development. While the development of countries is related to education, the heaviness of education can be felt on the activity of organizations, productivity and in general meaning on their performance. Because of this the activity of education has an important place in organizations. The educational activity in organizations is processed under staff management. In other words, education is among the duties of the staff manager. The general aim of education in organizations is, to develop the knowledge, capability and the experience of the staff, and to make them become able to do his job in the best way. But in the modern organizations the function of education is not only interested in developing the knowledge, capability and the experience of the staff, but also in preparing staff and managers to reach the aims for the future and realising a good career plan. For this, educational methods applied in and out of work are used in organizations. With the effect of the quick changes and the developments in the technological area, many means and equipments have also changed. These means has also made it easier to learn and reach knowledge out of the organization. But education is not just for the organizations out of public. In the public. ;t? r` education is required according to the laws and subjects under discussions as well. These educations are generally called as inner organizational education. At municipalities, which are public organizations, the educations applied like the ones in all other organizations are applied under the frame of inner organizational educations. But there is a difference from the ' viewpoint of their aim between the education at municipalities that are public organizations, and the modern organizations. While at the modern organizations the aim of education is accepted in a large frame, its accepted in a narrow frame at municipalities. For this point there are lots of reasons. For example, the municipalities don't put money aside for education. There are some formal problems, and there are some administrators who get their position via elections and don't have any administrative formations and vision. While at modern organizations education is seen as an investment for the future, at most municipalities it is done as the requirements of some laws and regulations. Even so a good education program at municipalities will affect the staffs performance, and will cause good effects from the organizational point of view.
Collections