Show simple item record

dc.contributor.advisorPoyraz, Kemal
dc.contributor.authorÇelik, Alim
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:17Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:17Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613991
dc.description.abstractÖZET Teknolojik değişmelerde yaşanan gelişmeler, endüstri toplumundan bilgi toplumuna doğru geçişi hızlandırmakla birlikte insanlarda ihtiyaç kavramının da değişmesine neden olmuştur. Günümüzde ise işletmeler varlıklarını sürdürebilmek için müşterilerin ihtiyaçlarım karşılamak ve onları memnun etmek durumundadır. Önceleri ürünlerde yapılan promosyonlar ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi ile sağlanmaya çalışılan müşteri memnuniyeti, günümüzde müşterilerin ihtiyaçları ve beklentilerinden çok daha fazlasını sunmakla sağlanmaya çalışılmaktadır. XTX. yüzyılda sanayileşmenin bir lokomotifi olarak görülen demiryolları günümüzde sosyal ve çevreci konumu, emniyet hız ve konfor gibi özellikleri sebebiyle hem fertler ve hem de devletler tarafından tercih edilme özelliğini korumaktadır. Çağdaş ulaşma sistemleri içerisinde önemli bir yeri olan demiryolları hizmet verirken müşteri memnuniyetine önem vermek durumundadır. Yapılan bu çalışmada hizmet işletmelerinde müşteri memnuniyeti kavramı incelenmekte ve TCDD İşletmesinde müşteri memnuniyetinin ölçülmesine yönelik bir uygulama yapılmaktadır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT İn desend of technology development all societies changes from industrary society to information society and so people's requirements changes in time. Because of intensive for comptation in the world. To keep existing of all administratinger nowadays they have to provide costomer's necessity and make them pleased. A lot of the public and private sector administrations have reallised the restrucktural applications, because of performing all the works at the organisation more speedily and dynamic, and in order the administretions will reach a more productive structure. Railways systems realized industrialization in 19th century. İn order receiving a great development on the most important performans criteria like comfort, safety and spead for restructuring at our century. So both people and govermentes enjoy railways because of social and environment. İn arrival systems, railways is inspite of very important customer's gladness has to be considered. By means of this study customer's satisfaction was examined in administratinges. in TCDD, and customer's gladness was determined with a pratice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet işletmelerinde müşteri memnuniyeti ve TCDD işletmesi`nde müşteri memnuniyetinin ölçülmesine yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeIn service admistratings customer's satifaction an in TCDD a pratice for customer's satifaction determening
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmTurkish Government Railways
dc.subject.ytmService organizations
dc.identifier.yokid161613
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146168
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess