İşletmelerde etkinliğin ve verimliliğin arttırılmasında performansa dayalı ücretlendirme sistemi ve ampirik bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı, performansa dayalı ücret sistemlerinin işletmelerin etkinliği ve verimliliği üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Günümüzde işletmelerin geleceği sadece ulusal değil, uluslar arası rekabet yeteneklerine bağlıdır. İşletmelerin gerçek amaçlarına uygun işleri yapma, sürekli gelişimi sağlama, çalışanlara yüksek iş tatmini verme, yönetimi kontrol eden değil, yönlendiren niteliğe kavuşturma ve en önemlisi, işletmeyi geleceğe hazırlama gereği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, işletmeler değişim ve belirsizliklerle baş edebilmek için insan kaynaklarının stratejik yönetimine giderek daha fazla önem vermektedirler. Çalışanların performanslarını ve motivasyonlarını arttırmak amacıyla performans ile ücret arasında ilişki kurulmakta, bu konu bugünün insan kaynakları yönetiminin en güncel konularından birini oluşturmaktadır. Performans yönetimi de işletmelerin bu amaçlarına ulaşmalarını sağlayacak araçlardan birisidir. Performansa dayalı ücret yönetimi ise, hem işletme yönetiminin, hem de çalışanların ve diğer ilgili tarafların ihtiyaçlarını karşılayan bir ücret sisteminin kurulmasını ve yürütülmesini sağlayacak önemli bir işlevdir. Performansa dayalı ücret sistemleri ücret ile performans arasında ilişki kurularak oluşturulan ücret sistemleridir. İşletmelerin etkili bir ücret sistemi kurabilmeleri için her şeyden önce kullanabilecekleri ücret sistemlerini tanımaları gerekir. Performansa dayalı ücret planları ülkemizde de büyük sanayi işletmeleri ve hizmet sektöründeki işletmelerde yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada özellikle ülkemizde işletmelerin ücret sistemleri ile performans değerlendirmeyi yeniden ele alma çalışmalarında karşılaştıkları sorunlar ışığında konuya bir bakış açısı getirilmeye çalışılmıştır. Yapılan ampirik çalışmada, sözkonusu işletmede performansa dayalı ücret sisteminin benimsenmesi ile işletmenin etkinliğinin ve verimliliğinin olumlu yönde etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. VI ABSTRACT The main purpose of this study is to search of the activity and productivity of payment systems based on performence in administrations. Today, the future of the administrations doesn't depend only on the national abi lities of rivalry, but it also depends or the international competing abilities. Doing the correct and actual appropriate activities of administrations, providing of their continous development and giving high work - satisfaction to the employees; not only for controlling the management, but also orientated quality, were brought up in organizations. In this connection, the organizations are gradually considered of the stratagical management of human sources more important, in order to cop with their changing and indefiniteness. The relation between performence and payment is established, in order to get increase of performence and motivations of the employees, and this subject forms today's most current events in managing of the human sources performed managing is also one of the relevent tools, which enable the organizations to reach their aims. The management of payment based on performance is an important function, which needs either the needs of administration - management or the needs of employees and other stock holders. The payment sytems based on performance is a kind of payment systems, which were formed by a relation of between the payment and performance.To establish an effective payment systems, the organizations should have to recognize, first of all, such payment systems that they can use. Payment plans based on performance are becoming widespread in industrial -and service sectors managements in our country, too. In this study, it was endeavoured to bring up viewpoints about the problems on the subjects of waging systems and appreciating of performance which encounter organizations especially in our country. At the end of this experimental study on assuming of payment systems based on performance with effectivenes, and productivity in organizations was reached the results of positive effects.
Collections