Örgütlerde vizyon ve yönetimi-Teorik bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V ÖZET Günümüz dünyasındaki sürekli değişme ve gelişmeler, vizyonu son yıllarda yönetim literatüründe çok tartışılan bir konu haline getirmiştir. Örgütün gelecekte nerde olmak istediklerini gösteren ve geleceği hazırlamanın ilk adımı olan vizyon sözcüğünün içeriğine ilişkin çok az tanım bulunmaktadır. Vizyonun nasıl geliştirileceği, nasıl iletileceği, nasıl yenileneceği ve zaman içinde nasıl devam ettirileceği konusundaki çalışmalar çok yenidir. Vizyon, yönetim biliminin vazgeçemeyeceği kavramlardan biri olma özelliğini gün geçtikçe arttırmakta ve yönetim bilimciler tarafından daha fazla ilgi görmektedir. Aynı zamanda, başarı için vizyon sahibi olmanın önemini fark eden örgütlerde de konuya olan ilgi artmaktadır. Yüksek lisans tezi olarak sunulan bu çalışmanın birinci bölümünde vizyon kavramı, öğeleri, özellikleri, tarihçesi ve türleri incelenmektedir. Ayrıca vizyonun temelini oluşturan değerler; örgütün bugün ne olduğunu ve ondan gelecekte ne beklendiğini gösteren misyon, örgütün amaçlarına ulaşması için gerekli kaynak planlamasını ve teşhisini yapan strateji kavramları da ayrıntılı olarak incelenmektedir. Çalışmanın ikinci bölümünde paylaşılan örgüt vizyonuna ulaşma yolunda yapılması gerekenler ve önündeki engeller irdelenerek paylaşılan örgüt vizyonuna sahip olmanın önemi ve vizyoner örgütler incelenmektedir. Vizyonun nasıl geliştirileceği, örgütün tamamına nasıl açıklanarak iletileceği ve paylaşılan örgüt vizyonuna giden adımlara yer verilmektedir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise liderlik olgusu, liderlik çeşitlerinden transaksiyonel, transformasyonel, karizmatik ve vizyoner liderlik incelenerek vizyonla olan ilişkileri değerlendirilmektedir. Anahtar Sözcükler; Vizyon, Misyon, Değer, Strateji, Vizyoner Örgüt, Liderlik, Vizyoner Liderlik VI ABSTRACT Continuous evolution and developments in today's World has made the subject of vision a much debated issue in management science literature. There are a few definitions of vision in the sense of encompassing the future of organizations or preparations for the future of organizations. Studies on how to develop vision, how to communicate it, how to renew it, and how to sustain it are rather new. The vision is progressively asserting itself as an indispensable concept of management science, and it is becoming a subject of growing interest among scholars. Organizations noticing the importance of vision in success have also a growing interest in the concept. This study is prepared as a Master of Science thesis and deals with the concept of vision, its components, its properties, its background, and types of it, in the first part. Additionally, base values of vision, modern definition of organization, the mission concept in setting the targets of organization, resource management, and identification of strategy are studied in detail. In the second part of the thesis, required preliminary work in attaining a shared vision of organization, and obstacles in front of such a target, the importance of having a shared vision in an organization, and exemplary visionary organizations are studied. This part also contains the stages of vision development, vision propagation, and steps in attaining a shared vision. Third and final part of the thesis studies types of leadership such as transformational, charismatic and visionary, and their relations with the vision. Key Words: Vision, Mission, Value, Strategy, Visionary Organization, Leadership, Visionary Leadership.
Collections