Firma büyüklüğü, yerleşim yeri seçimi ve yoğunlaşmanın dış ticarete etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı, firmaların uluslararası ticaretin avantajlarından, özellikle de ihracatçı olmanın avantajlarından yararlanabilmesi için asgari bir büyüklüğe sahip olmalarının gerekliliğini açıklamaktadır. Bu çalışma daha önce birçok akademisyen tarafından ihracat faaliyetleriyle ilgilenen küçük ve orta ölçekli firmalar hakkındaki araştırmaların sonuçları temel alınarak yapılmıştır. Ekonomisi hızla ihracat sayesinde büyüyen Amerika Birleşik Devletleri 'nin South Carolina (SC) eyaletindeki 49 farklı endüstriye ait toplam 2800'den fazla firmayla ilgili veri araştırmadaki sorulara yanıt bulmak için analiz edilmiştir. SC'nin ihracatçı firmaları hakkında yapılan analizlere göre belirli bir firma büyüklüğüne ulaşmak küçük ölçekli firmaların ihracat başarısı için bir zorunluluktur. 20'den daha az sayıda işgücü istihdam eden firmaların sürdürülebilir bir ihracat aktivitesine girmeleri imkansız görülmektedir. Bu sonucun nedenleri ve firma ve ekonomi politikaları yöneticilerine yönelik tavsiyeler çalışmada sunulmuştur. Bu çalışmada içsel ve dışsal ölçek ekonomilerinin ihracat kararları üzerindeki etkisi de incelenmiştir. Yukarıda bahsedilen sonuçlarla, yeni ekonomik coğrafya ve yeni ticaret teorisiyle birleştirildiğinde bu çalışmada büyük ölçekli firmaların küçük ölçekli firmalara göre, şehirlerde yerleşmiş olan firmaların kırsal kesimde yerleşen firmalara göre, ve nihayet endüstriyel park veya organize sanayi bölgeleri benzeri firma yoğunluğunun fazlaca olduğu bölgelerde yerleşen firmaların dağınık halde yerleşen firmalara göre daha fazla ihracat yapma olasılığı olduğu bulunmuştur. VI ABSTRACT The purpose of this study is to ask if there is a minimum size that firms must achieve to take advantages of the benefits of international trade, specifically exporting. This study builds on the contributions of previous research in the areas of Small and Medium-Sized Enterprises, (SMEs), and export success, and SMEs in the export development process. An analysis of more than 2800 firms in 49 different industries in South C arolina-United States of America a rapidly growing, export-driven state, was conducted to address this question. Analysis of manufacturing exports from South Carolina indicates that firm size serves as a necessary condition for export success among small manufacturing firms. Firms with fewer than 20 employees appear to be too small to sustain viable exporting activities. Reasons for this are discussed, and implications for managers and policy makers are offered. This study also examines, simultaneously, the effects of internal and external scale economies upon export decisions. Combining previous results of exporting with the predictions of advances in trade theory and economic geography, this study finds that large firms are more likely to export than small firms, urban firms are more likely to export than rural firms, and firms in geographically concentrated industries are more likely to export than those in dispersed industries.
Collections