Etkili okul oluşturmada ilköğretim okulu müdürlerinin yönetim süreçleri bakımından öğretmen beklentilerini karşılama düzeyinin rolü ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim sistemi içerisinde ilköğretim okulları çok önemli bir yere sahiptir. Bu kurumların yöneticileri, yönetim süreçlerini tam anlamıyla uygulaması gerekir. Etkili yöneticiler katılım ve işbirliğini öngören, insanı merkeze alan, etkili bir yönetim anlayışı sergilemelidir. Okulda etkili yönetimin sergilenmesi ve yönetim süreçlerinin tam anlamıyla uygulanması sonucunda etkili okula ulaşılabilineceği öngörülmektedir. Bu araştırmanın problemi, `etkili okul oluşturmada eğitim yöneticilerinin yönetim süreçleri bakımından öğretmen beklentilerini karşılama düzeyi `nin belirlenmesidir. Ayrıca bu çalışmada öğretmenlerin yönetim süreçlerindeki beklentilerinin, okul müdürlerince karşılanma düzeyi ile yaş, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak anket, benzer konudaki çalışma ve araştırmalar belirlenip incelendikten sonra, uzman görüşleri de alınarak oluşturulmuştur. Bu anket, araştırmanın evreni olan Balıkesir İli Ayvalık İlçe merkezi ve beldelerinde bulunan 14 ilköğretim okulunda araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Uygulama yapılan okullarda toplam 313 öğretmen bulunmaktadır. Araştırmanın güvenirliği ve ankete verilen cevapların objektifliğinin yüksek olması arzusuyla araştırma bizzat araştırmacı tarafından yapılmış olup, zaman kısıtları nedeniyle 21 öğretmene anket dağıtılamamıştır. Toplam 292 öğretmene dağıtılan bu anketlerden 255 tanesi geri dönmüş, 37 anket çeşitli sebeplerle geri dönmemiştir. Araştırmanın analizleri 255 anket üzerinden değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda uygulama sınırlılıkları çerçevesinde okullardaki eğitim yöneticilerinin, yönetim süreçleri bakımından öğretmen beklentilerini karar, planlama, iletişim, etki, değerlendirme(denetim) süreçlerinde `nadiren`; örgütleme, koordinasyon süreçlerinde de `çoğu zaman` karşıladığı tespit edilmiştir. Eğitim yöneticilerinin, yönetim süreçleri bakımından öğretmen beklentilerini karşılama düzeyinde yaş, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Primary schools have very important place in Education system.Directors of these schools have to carry out the administration process precisely.Effective directors must set an effective administration perspective that needs participation and cooperation and that is human-centered.lt is anticipated that an effective school can be reached by carrying out an effective directing and applying direction process precisely. The problem of this survey is to determine ` the level of meeting the teachers' expectations by the administrators of education from the point of education process view while forming an effective schooP'.Besides, the other goal of this study is to determine whether there is a meaningful difference between the variables of age, sex, rank and branch in the level of meeting the teachers' expectations in administration process by principals., In this study, Survey Model has been used. Questionairre used in this study was formed after examining the researches and studies on similar subjects and applying to opinions of the experts. This questionairre was carried out in 14 primary schools in Ayvalık town center and arounds in Balıkesir city.There are 313 teachers in the research applied schools in total.The researcher made the research himself because he wanted the research to be confident and objective, but the questionairre could not be given to 21 teachers due to the lack of time.255 of 292 questionairres were answered and given back to the researcher but 37 of them were not returned because of various reasons.Analysis of the research was evaluated over 255 questionairre. As a consequence of this research it has been determined that were in the reseach area, `rarely` meets the expectations of the teachers' in the process of desicion,planning, communication, impression, evaluation and ` usually` meets in the process of organising an coordination.lt has been stated that there are meaningful differences between the variables of age, sex, rank and branch in the level of meeting the teachers' expectations in administration process by principals.
Collections