İşletmelerde sosyal sorumluluk: Konaklama sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
The purpose of this thesis is to explain the relationship between hotels' socialresponsibilities and their rankings, in terms of number of stars. Some of the main reasonsbehind why this study has been conducted are that no study has been conducted on hotelsparallel to this one so far and if there are, they remain very limited on this topic.The study consists of three sections. In section one; social responsibilities of businessesare investigated in historic and literature perspective. In the second section, how thebusinesses' social responsibilities are stated in the theory and application. Finally, in thelast section, an application to estimate three, four and five-star hotels' socialresponsibilities toward their employees, customers and society in Turkey can be found.As number of stars increases how the hotels fulfill expectations of different groupsmentioned above and if there is any variations between regions in terms of socialresponsibilities are examined in the last section. ANOVA is used to estimate statisticalhypothesis and simple regression analysis is conducted for testing hypothesis. Accordingto ANOVA, the relationship between hotel stars and social responsibilities toward theiremployees and the society are found to be statistically significant, but not the relationshipbetween hotel stars and social responsibilities toward their customers. Furthermore, as thenumber of hotel stars increase the their social responsibilities toward the employees andthe society increases while hotels social responsibilities toward their customers remainunchanged. Bu tezin amacı, otellerin yıldız sayısıyla sosyal sorumlulukları arasındaki ilişkiyiaçıklamaktır. Türkiye?de konuyu bir bütün olarak ele alan yapıtların sınırlı sayıda olmasıve hizmet sektöründe yer alan oteller üzerine bu konuyla ilgili herhangi bir çalışmanınyapılmamış olması çalışmanın yapılmasındaki en önemli etkendir.Çalışma üç bölümden oluşmuştur. lk bölümde, işletmelerin sosyal sorumluluğukavramsal ve tarihsel perspektiften incelenmiştir. kinci bölümde, teoride ve uygulamadaişletmelerin sosyal sorumluluklarının nasıl olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sonbölümde ise, Türkiye?deki üç, dört ve beş yıldızlı otellerin çalışanlarına, topluma,müşterilerine karşı sosyal sorumluluklarını ölçmeye yönelik bir uygulamaya yerverilmiştir. Uygulama kısmında otellerin yıldız sayısı arttıkça farklı ilgi gruplarına karşısosyal sorumluluğunu ne ölçüde yerine getirdiğini ve bölgeler itibarıyla oteller arasındasosyal sorumluluk bakımından herhangi bir farklılığın olup olmadığını belirlemek içinanalizler yapılmıştır. statistiksel hipotezlerin ölçümü için ANOVA testi ve araştırmahipotezlerinin ölçümü için regresyon analizi yapılmıştır. ANOVA testi sonucu, otellerinyıldız sayısıyla, çalışanlarına ve topluma karşı sosyal sorumlulukları arasında anlamlı birfarlılık olmasına karşın, müşterilerine karşı sosyal sorumlulukları arasında anlamlı birfarkın olmadığı görülmektedir. Ayrıca, yapılan regresyon analizine göre ise, otellerinyıldız sayısı arttıkça; çalışanlarına, topluma karşı sosyal sorumluluğunda bir artışolmasına rağmen, müşterilerine karşı sosyal sorumluluklarının değişmediği sonucunaulaşılmıştır.
Collections