İşletmelerde iç müşteri memnuniyetinin hizmet kalitesine etkisi: Bursa`da özel bir eğitim kurumunda uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz işletmelerinin değişen dış çevre koşullan düşünüldüğünde en önemlideğerlerinden bir tanesini insan kaynakları oluşturmaktadır.Teknolojinin sürekligelişmesine rağmen çoğu işletmede birbirine benzer teknolojilerin kullanılması işletmefaaliyet süreçlerinin giderek birbirine benzer hale gelmesi,insan kaynaklarının öneminiarttırmıştır.Bunu için işletmeler rekabet üstünlüğü elde etmek için insan kaynaklarınadaha fazla değer verir hale gelirken çalışanların memnuniyetini arttırmaya çalışmaktave gerek iç,gerekse dış müşterilerin beklentilerinin ötesinde kaliteli hizmet sunmayaçalışmaktadırlar.Çalışmanın temel amacıda, çalı şanların yada iç müşterilerin nasıl tatmin edileceğive tatminin dış müşterilere nasıl yansıyacağı üzerinedir.Bu çerçevede öncelikle iç vedış müşteri kavramları değerlendirilmekte olup,daha sonra ise iç müşterilerin tatminolmalarında hangi faktörlerin etkili olduğu ve müşterilere sunulan hizmet kalitesinenasıl tesir ettikleri ele alınmıştır.Hizmet kalitesinin nasıl belirlendiğinin ve neye göredeğiştiği üzerine ise çalışmanın üçüncü bölümünde değinilmiştir.İç müşteriler hizmet değeri yaratırken işletme içerinde kendisinden bir öncegelen sürecin müşterisi bir sonraki sürecin ise tedarikçisi durumundadır.İşletmeiçersinde başlayan bu değer zincirinin etkinliği iç müşteri memnuniyeti,tatmini veperformansına bağhdır.Başarılan her süreç dış müşterilere sunulan hizmetin kalitesiniarttıracaktır.Bunu gerçekleştiren işletmeler müşteri potansiyeli yönünden rakiplerinekarşı bir adım Öne geçecektir.Bu araştırma Bursa'da özel bir eğitim kurumunda iç müşterilerin tatmini vememnuniyetinin yani kurumda idari personelin,öğretmenlerin kantin ve temizlikpersonelinin ortaya koydukları değerleri öğrencilere karşı gösterilen hizmetinmotivasyon eğitim ve öğretim açısından boyutlarının derecelendirilmesine yardımcıolmuştur. Whenthe changing outer conditions of today's business enterprises areconsidered,human resources form one of the most important values.In spite of thetechnology develops contiuously,utilization of similar technologies in most enterprisesand becoming the facility Processes same with each other day by day make humanresources more important.Therefore While the enterprises consider human resourcesmore imporant to gain competitive supremacy they are also trying to increase thesatisfaction of the employees and to serve a quality service both for the iner and outercustomers more than their needs.The main target of the study is about the satisfaction of the employees or innercustomers and the reflection of this satisfaction to outer customers.In this frame,firstof ali inner and outer customer concepts are evaluated and then the factors affectingthe inner customers satisfaction And the effects of the service quality on the customersare examined.In the third part we are going to study on hovv the service quality isdetermined and the factors that change this.While the inner customers occurring a service value.They are in the position ofcustomer for the procecess before them and supplier for the process after them in theenterprise. The effıciency of this value chain began in the enterprise depends onsatisfaction pleasure and Performance of the inner customer s. Every gained processwül increase the quality of the service served the outer customers.The companies whowill be able to realize this,will be one step ahead form their rivels on the customerpotential.This research assisted to grade the quality dimensions in the aspects ofsatisfaction of inner customers,values exposed by the management,teachers,canteenand cleaning staff and the motivation education institute in Bursa.
Collections