Müşteri odaklı yeni ürün geliştirme aracı olarak hedef maliyetleme ve kalite fonksiyon yayılımının mobilya sektöründe uygulanabilirliğinin analizi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetçi pazarlarda yeni ürün tasarım çalışmalarını müşteri istek veihtiyaçlarından başlatmak, işletmeler için önemli avantajlar sağlayabilir. Her şeyden önce yeniürünler, müşteri taleplerine uygun olarak tasarlandığından, müşteri memnuniyeti sağlanacakve ürün fiyatı müşterinin ödemeye gönüllü olduğu seviyede olacaktır.Yeni ürün tasarımında Hedef Maliyetleme ve Kalite Fonksiyon Yayılımı'nınbirlikte kullanımı müşteri talep ve ihtiyaçlarının işletmeye ulaştırılmasında yararlıolabilecektir. Bu yüzden çalışmamızda müşteri odaklı bir yeni ürün tasarım modeliönerilmiştir.Çalışmanın sonunda, bir mobilya işletmesinin yeni ürün tasarım ve maliyetlemesüreci incelenmiştir. Daha sonra işletmeden veriler alınmış ve müşteri odaklı yeni ürüngeliştirme süreci uygulanmıştır. Son olarak çalışmanın sonuçları ile işletmenin hesapladığımaliyetler karşılaştırılmıştır. Starting work of product design from the demands and needs of customer canprovide an important advantage for bussiness in competitive market. First of all, since newproduct?s design is made appropraite to the demand? of customers, new products getcustomers' satisfaction and the prices maintain the level that customers can afford to pay.Therefore, to use together Target Costing and Quality Function Deployment innew product design can be usefull in transfering thecustomers' demands and needs tobussiness. For this reason, customer centered a new product design model is proposed in ourstudy.End of this study, the new product design and costing process of a furnitureenterprise has been analysed. After, cost data of this enterprices has been taken and customercentered new product design process has been practiced. At last, the results of this study andthe cost which the enterprices has computed has been compared.
Collections