Örgütsel stres ile kariyer planlaması arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖRGÜTSEL STRES LE KAR YER PLANLAMASIARASINDAK L ŞK Y BEL RLEMEYE YÖNEL K B R UYGULAMANeva Cem AŞKUNÖZETÇalışma yaşamında sıkça kullanılan kavramların başında gelen kariyer, çoğukez meslekte yükselme, belirli bir statü elde etme, ilerleme ve tercih edilen bir mesleksahibi olma şeklinde ifade edilmektedir. Kısaca belirtmek istenirse; kariyer kavramıbireysel ve örgütsel hedeflerle doğrudan bağlantılı, bireyin yaşamı boyunca yaşayacağı vekısmen kontrol altında tutabileceği iş tecrübesi ve aktivitesiyle ilgili bir süreçtir.Kariyerin örgütsel boyutunu ilgilendiren kariyer yönetimi ise, bireyin örgütkültürünü benimsemesi , örgütün amacı ile örtüşmesi, iş doyumu ve işte kalması için temelbelirleyici bir faktördür ve bu yönetsel yaklaşım çalışanın potansiyelini arttırmak içinbaşvurulan bir uygulamadır. Çalışanın iş yaşamında sağlıklı bir şekilde ilerlemesi kariyeryönetimi sayesinde olabilmektedir.Kariyer yönetiminin bir işlevi olan kariyer planlaması; çalışanın sahip olduğubilgi, yetenek, beceri ve güdülerinin geliştirilmesi ile çalışmakta olduğu örgüt içindekiilerleyişinin planlanması olarak ifade edilebilir. Kariyer planlaması özellikle bireylerisomut amaçlar doğrultusunda çalışmaya teşvik etmesi ve bireylerin motivasyonunuyükseltmesi açısından büyük önem taşımaktadır.Kariyer planlaması faaliyetlerinin gerektiği gibi uygulanmaması sonucundaçalışanlar ve örgüt bu durumdan olumsuz etkilenebilecektir. Motivasyonu ve örgütebağlılığı azalan birey yeni iş arayışlarına girecek ve bu durum birey üzerinde stresyaratacaktır. Çalışan bireyler üzerinde oluşan bu stres olgusundan örgütte etkilenecek vebireysel stres örgütsel strese dönüşebilecektir. Kariyer planlaması uygulamaları ile örgütselstres arasında doğrudan bir ilişki olabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle işletmelerinörgütsel stresi en aza indirebilmek için kariyer planlama faaliyetlerine gereken önemivermeleri gerekmektedir. A STUDY FOR DETERM N NG RELAT ON BETWEEN ORGAN ZAT ONALSTRESS AND CARREER PLANN NGNeva Cem AŞKUNABSTRACTCareer which comes first among the concepts used in work life is described ashighering the degree, having a certain statue, progress and having a prefferrred job. Inshort, the career concept is a process which is related to job experience and activity that aperson can control and which is directly connected to personal and organizational targets.Career management related to organizational dimension of career is a basicdetermining factor for a person to adopt organization culture, to coincide withorganization?s goal, job satisfaction and tos tay at job and this managing approach is apractise that is used to higher the patential of employee. It is with the help of careermanagement that a employee to progreaa during his/her career.Career planing that is a function of career management can be described as aplanning the knowledge talent and motivation that the employee has and his/her progresswithin the organization she/he is working. Career planing is especially important andencouraging the individuals to work in the direction of concrete aims.Employees and the organization will be badly be affected on the condition thatcareer planing activity are not aplied appropriately. The person who looses his/hermotivation and devotement to the organization will look for a new job and this situationwill causestress upon the person. The organization will also be affected by this situationand personal stress may become organizational stress. It is taught that there can a relationwith career planing applications and organizational stress. For this reason entreprises mustgive the necessary importance to planning activity to reduce organizational stress.
Collections