Show simple item record

dc.contributor.advisorGolban, Petru
dc.contributor.authorAltintaş, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:36:37Z
dc.date.available2021-05-07T09:36:37Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613813
dc.description.abstractÖZETBu tez çalışması; Rönesanstan başlayarak, Restorasyon, Neoklasik, Romantik veVictorya çağlarını kapsayan ngiliz Edebi Doktrininde 19. yüzyıl sonuna kadargerçekleşen ana evrimsel dönemlerdeki gelişmeler üzerine odaklanmıştır. Tezioluşturan beş bölümde, belli başlı eleştiri öğretileri, önde gelen eleştirmenler,eleştirmenlerin birbiriyle olan ilişkileri ve etkileşimleri, benzerlikleri ve farklılıklarıtarihsel süreç içinde ele alınmaktadır. ngiliz Edebi Eleştirisinin 20. yüzyılda bilimselbir disiplin haline gelene kadar geçirdigi genel değişim evrelerini ortaya koyabilmekamacıyla, Sir Philip Sydney, John Dryden, Henry Fielding, Alexander Pope, WilliamWordsworth, S. T. Coleridge, P. B. Shelley, Matthew Arnold, John Ruskin, ve WalterPater tarafından kaleme alınmış önemli eleştiri eserlerinden yapılan alıntıların metinincelemeleri tezin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Tez çalışmasında uygulananana yöntem, eleştiri metninin kendisinin eleştirisel olarak incelenmesi, eleştirinineleştirilmesi, anlamın ve eleştirisel düşünce yapısının incelenmesi, yani metaeleştiridir.
dc.description.abstractABSTRACTThe present thesis focuses on the development of English Literary Theory andCriticism from Renaissance to the end of 19th century, following its main evolutionarystages, which are those of Renaissance, Restoration, Neoclassicism, Romanticism, andVictorian Age. In its five chapters, the thesis studies diachronically the affirmation ofcertain critical doctrines, the major critics, their interdependence and influence, theirsimilarities and differences. An important part of the study is dedicated to the textualapproach to the fragments from a number of major critical works, belonging to SirPhilip Sydney, John Dryden, Henry Fielding, Alexander Pope, William Wordsworth, S.T. Coleridge, P. B. Shelley, Matthew Arnold, John Ruskin, Walter Pater, so as to finallyreveal the general process of evolution of English criticism through its major stagesuntil its 20th century consolidation as a scientific discipline. The main method applied inthe present thesis is Metacriticism; that is, the critical examination of criticism itself, thecriticism of criticism, and the analysis of meaning and organization of the criticalreasoning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Evolutionary stages of English literary doctrine
dc.title.alternativeİngiliz edebi öğretisinin evrimsel safhaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid148213
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186026
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess