Çağdaş yönetim yaklaşımlarından öğrenen örgüt yaklaşımı ve bir kamu kurumunda uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde örgütlerin temel kaynaklarının başında gelen bilgi unsurunun artanöneminin en açıklıkla ortaya konulduğu yönetim felsefesi öğrenen örgüt çerçevesi içindeşekillenmektedir. Bilginin artan önemiyle birlikte tüm örgütlerin öncelikle varlıklarınıkoruyabilmeleri, sonra da gelişmelerini sürdürebilmeleri bakımından öğrenen örgüt niteliğinekavuşma yönünde bir değişim çabası içine girmeleri kaçınılmaz bir zorunluluk oluşturmayabaşlamıştır. Bütün örgütler, bireylerde olduğu gibi, hızlı yada yavaş zaman içinde devam edenbir öğrenme süreci içinde yaşarlar. Başarılı örgütlere baktığımızda bu örgütlerin çevresindekideğişimlere ayak uydurabilen örgütler olduğu görülmektedir. O halde kamu örgütlerininmevcut sorunları göz önüne alındığında öğrenen örgüt felsefesinin uygulanmasıyla daha etkinve dinamik bir yapıya kavuşması sağlanabilecektir.Yüksek lisans tezi olarak sunulan bu çalışmanın birinci bölümünde öğrenmekavramı, süreci, türleri, öğrenme şekilleri, aşamaları ve kuramları incelenmektedir. Ayrıcaöğrenmenin örgütsel süreci olan örgütsel öğrenmenin ne olduğu ve örgütsel öğrenmenin nasılgerçekleştiği ve sonuçları incelenmektedir.Çalışmanın ikinci bölümünde öğrenen örgütler, kavram, süreç, ulaşma yolları veözellikleri incelenmektedir. Öğrenen örgüt felsefesine yönetici, lider ve bireyin katkıları elealınmakta ve öğrenmeyi kolaylaştıran ve zorlaştıran faktörler ile öğrenmeyi engelleyendavranışlar incelenmektedir.Çalışmanın üçüncü bölümünde ise genel olarak Türk Kamu Yönetimi ve sorunlarıincelenmiş. Ve ilk iki bölümde ortaya konulan öğrenen örgütlere ilişkin teorik bilgilere uygunolarak hazırlanan anket sorularıyla gerçekleştirilen anket çalışması tüm yönleriyle analizedilmiştir.Anahtar Sözcükler ; Öğrenme, Örgütsel öğrenme, Öğrenen örgüt, Kamu örgütleri, Kamuyönetimi Today, management philosophy that brings up the importance of knowledge which isone of the most important components of the organizations acquires its shape within theframework of learning organizations. As the importance of knowledge has increased, allorganizations must struggle for change and try to change into learning organizations forsurvival and continuous development. Like individuals, all organizations experience alearning process either slow or fast. When successful organizations are observed, it can beseen that they adapt to their environment well. Therefore, when the constant problems ofpublic organizations are considered, they will be more efficient and dynamic if the learningorganization philosophy is applied.In the first part of this study, learning concept, learning process, learning kinds,learning stages and learning theories have been analyzed. Besides, organizational learning(organizational process of learning) , its process and its results have been analyzed.In the second part of the study, learning organizations, concept, process, its realizationprocess and its peculiarities are analyzed. Managers?, leaders? and individuals? contributionsto learning organization philosophy are considered and factors that affect learning positivelyor negatively are analyzed.In the third part of the study Turkish Public Management and its problems areanalyzed. A Public survey has been carried out in accordance with the theoretical informationin the first and second part of the study and its results have been analyzed in all aspects.Key Words: Learning, Organizational Learning, Learning Organization, PublicOrganizations, Public Management
Collections