Yerleşik ve taşımalı eğitim yapan ilköğretim okullarındaki öğrencilerin toplumsallaşmasında beden eğitimi ve sporun önemi -Kütahya ili örneği-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Yerleşik ve Taşımalı eğitim yapan ilköğretim okullarındakiöğrencilerin toplumsallaşmasında beden eğitimi ve sporun önemi, taşımalı olarak okulagelen öğrencinin derslere ilgi düzeyi, yerleşik eğitimdeki öğrenci ile taşımalı eğitimdekiöğrenci arasındaki farklar, yerleşik eğitimdeki öğrencilerin beden eğitimi ve sporabakışları, taşımalı eğitimdeki öğrencilerin beden eğitimi ve spora bakışları, beden eğitimive spor sayesinde toplumsallaşmanın boyutları, yerleşik ve taşımalı eğitimdekiöğrencilerin toplumsallaşmalarında farklılıklar var mıdır?, gibi konularda ve öğrencilerinbeden eğitimi ve spora yönelmelerini sağlamak, toplum içinde rahatça söz alan, kendineöz güveni tam, beden eğitimi ve spor sayesinde kendini geliştiren, kendinigerçekleştirmeye çalışan öğrenciler olarak yetişmelerini sağlamak, eğitimde oluşaneksikliklere dikkati çekmek, yapılması gerekenler üzerinde durmak için yapılmıştır.Çalışmanın evrenini Kütahya' da bulunan 5727 taşımalı ilköğretim ikinci kademeöğrencisi, 17725 yerleşik ilköğretim ikinci kademe öğrencisi oluşturmaktadır.Örneklemini ise Kütahya ilinde ve ilçelerinde bulunan taşımalı eğitim yapan okullardanrasgele seçilmiş 509 ilköğretim ikinci kademe öğrencisi ve yerleşik eğitim yapanokullardan rasgele seçilmiş 503 ilköğretim ikinci kademe öğrencisi oluşturmaktadır.Çalışmada öğrencilerin görüş ve beklentileri anket yöntemi ile belirlenmiştir.Anketin ilk bölümü kişilik özelliklerine yönelik toplam 12 sorudan oluşmaktadır. kincibölümde ise öğrencilerin beden eğitimi dersi algılarına, iletişim becerilerine, kendilerinigerçekleştirmelerine, toplumsallaşmalarına yönelik olarak yerleşik eğitimde okuyanöğrencilere 31 sorudan oluşan; taşımalı eğitimde okuyan öğrencilere 38 sorudan oluşananket uygulanmıştır.Test sonuçlarına göre yerleşik eğitim yapan okullardaki öğrenciler ile taşımalıeğitim yapan öğrenciler arasında toplumsallaşma düzeyleri dikkate alındığında belirginfarklar ortaya çıkmıştır. Bunlardan bazıları yerleşik öğrencinin spor çevresine girmek içindaha fazla vaktinin olduğu bununda öğrencinin toplumsallaşmasında önemli biretken olduğu, yerleşik okulda okuyan öğrencilerin okuldaki herhangi bir etkinliğekatılmakta çekinmeden görev aldıkları fakat taşımalı olarak gelen öğrencinin yeterincegörev almadığı, beden eğitimi ve spor sayesinde kolay arkadaşlık kurulabildiğine yerleşikeğitimdeki öğrenci daha fazla inanmaktadır. Taşımalı eğitimdeki öğrencinin ev okularasının uzak olması yalnızlık duygusuna kapılmasına neden olduğu, bununda öğrencinintoplumsallaşmasında önemli bir rol olduğu ortaya çıkmaktadır. The aim of this study is to show, the importance of the phsical education lesson forthe students socialization in the scholl in which the students transport from the villages orfurther (faraway) areas to the city centre; students interests with the lessons; differencesbetween Bussed Central Primary Education students and Central Primary students;students in central school- point of view to the physical education and sport lesson;dimensions of socialization with (thanks to) the physical education and sport lesson andare there differences between Bussed Central Primary Education students and CentralPrimary students socializations? This study is performed to head students towards thesport, by this way students can have self confident in the society. This study is performedto attract attention the sortages which are occured in the education and to imply thesolutions.5727 students from the second grade of Bussed Central Primary Education Schoolsand 17725 students from the second grade of the central Schools in Kütahya are formedthe universe of this study. 509 second grade students who are chosen at random from theBussed Central Education Schools in Kütahya and in administrative districts of Kütahyaand 503 second grade students who are choosen at random from the Central Schools inKütahya and in administrative districts of Kütahya are formed the example of the study.In this study, students ideas and expectations are implied with the poll method.The first part of poll includes 12 questions about the personal features and in the secondpart there are 31 questions- and 38 questions for the students who are transported for theeducation- are asked to the students about the their perception style of Physical EducationLesson; about their communicative ability; and about their socialization process.According the test results, there are clear differences between the students from theBussed Central Primary school and students from the Central Primary school when thesocialization levels are taken into the consideration. Some of these differences; students,who lives in the city centre, has got more time to join sportive activities; to take part ofwhichever activity in the school without hesitating; on the contrary Bussedcentral primary school student cannot point whenever he/ she wants. By this way centralprimary students believe to make a friendship easy thanks to the sport than Bussed centralstudents. In the Bussed Central Education, because of the long distance between theschool and the students house; at is appeared that student is grapped loneliness sense andit is very important role in the socialization process of the student.
Collections