Örgüt içi bilgi paylaşımında sosyal sermayenin etkisi: Kütahya Porselen A.Ş.`de bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖRGÜT İÇİ BİLGİ PAYLAŞIMINDA SOSYAL SERMAYENİN ETKİSİ:KÜTAHYA PORSELEN A.Ş'DE BİR UYGULAMAFulya MISIRDALIÖZETDünyada yaşanan gelişmelerin ve değişmelerin iş dünyasını etkisi altına almasısonucunda günümüzde bilgiye verilen önem artmıştır. Ancak örgütlerin bilgiden istenilenyararı sağlayabilmeleri için, tüm diğer kaynaklar gibi bilgininde sistematik olarak yönetilmesigerekmektedir. Yani, örgütün eksik bilgisini araştırması, bu bilgileri elde etmeye çalışması,elde edilen bilginin gereksinim duyan tüm çalışanlara ulaştırılması ve bu sayede yeni ve farklıbilgilerin açığa çıkarılmasının sağlanmış olması gerekmektedir.Bilgi yönetimi çalışmalarının asıl amacı, örgütü diğer örgütlerden ayıracak olan yenive stratejik bilgileri yaratmak olmaktadır. Ancak örgütün yeni bilgi yaratımı, çalışanlararasında bilginin paylaşılmasına bağlı bulunmaktadır. Örgüt için özellikle çalışanlarınbeyinlerinde bulunan ve açığa çıkarılmadığı sürece yarar sağlamayacak olan örtülü bilgistratejik bir kaynak durumunda yer almaktadır. Örtülü bilginin açığa çıkarılması birtakımfaktörlere bağlı olmaktadır. Bu faktörler arasında sosyal sermaye önemli bir yere sahipolmaktadır. Buna göre sosyal sermaye unsurları olan güvenin, şebeke ve toplulukların,normlarla paylaşılan dilin örtülü bilginin açığa çıkarılması için bireyleri tetiklediğigörülmektedir. Kısacası, sosyal sermayenin tüm bu unsurları bireyler arasındaki ilişkileridestekleyerek, bireylerin sahip oldukları bilgileri paylaşmaya gönüllü davranmasınısağlamaktadır. EFFECT OF SOCIAL CAPITAL ON KNOWLEDGE SHARING WITHIN THEORGANIZATION: AN APPLICATION IN KÜTAHYA POCELAIN INC.Fulya MISIRDALIABSTRACTThe importance given to the knowledge has recently increased due to the effects ofdevelopments and changes in the World on the business world. However knowlegde has to besystematically managed as all other resources in order for the organization to obtain therequired benefit from the knowledge. In other words, the organization should investigate thelacking knowledge, try to obtain these knowledge, convey the obtained knowledge to thosewho need it, and thus novel and different knowledge can be uncovered.The main aim of the knowlegde management is to create new and strategic knowledgeto differentiate the organization from other organizations. Nonetheless, the creation of newknowledge by the organization depends on the sharing the knowledge between the workers.For the organization, the knowledge in the brains of the workers, which will not beinstrumental as long as it is revealed, is the tacit knowledge in the category of the strategicresources. The uncovered of the tacit knowledge depends on several faktors. Among these,social capital is a crucial faktor. According to that, the components of social capital trust,network, language and norms trigger the individuals for the elucidation of the tacitknowledge. In short, all these components of social capital ensures individuals tos harewillingly the knowledge they have by supporting the relationship between the individuals.
Collections