Tüketici davranışlarında öğrenmenin rolü ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINDA ÖĞRENMENİN ROLÜVEBİR UYGULAMAFATMA NUR DURUKANÖZETİnsanın doğumundan ölümüne kadar yaşamın her aşamasında tüketim eylemigerçekleştirmektedir. Günümüzde artan teknoloji ve çağdaş yaşam koşulları tüketim olayınıdaha önemli kılmaktadır. Tüketim olayını gerçekleştiren tüketiciler pazarlama bilim dalınıntemel taşını oluşturmaktadırlar.Pazarlama bilimi her geçen gün tüketicilerin arzu ve ihtiyaçlarının değişmesi vebüyümesi sebebiyle kendini yenilemektedir. Bu değişme çağımızın öğrenen pazarlama,öğrenen işletme ve öğrenen tüketici kavramlarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Öğrenentüketici, insanın düşünen bir varlık olması her geçen gün yeni bilgiler kazanmasınısağlamaktadır. Söz konusu değişim bilgiye önem veren işletmeler içinde gereklilik teşkiletmektedir. Öğrenen işletmeler tüketicilerin bu hızlı öğrenmesine ayak uydurmak içinkendilerini geliştirmeye tüketici odaklı çalışmalarına neden olmuştur. Öğrenen pazarlamadaise, tüketici öncelikleri ve değişen istekleri çevresinde oluşmaktadır.Bu çalışma, özellikle pazarlamanın temel taşı olan öğrenen tüketiciler üzerindehazırlanmıştır. ART OF LEARNING IN CONSUMER BEHAVIOR-AN APPLICATIONFATMA NUR DURUKANABSTRACTFrom birth to death every part of their lifes humans produce consumption. Intoday?s world with the improving technology and improving modern life standartsconsuption become to be more and more important. Consumers who participate in thecunsumption also constitute the basic of the science of marketing branch. Science ofmarketing is renewing its self everyday by the consumers new wishs and needs. Thesechanges cause the expose of learning of marketing, maneging learning and learning ofconsumers.Consumers learning; humans being a thinking object, supports them to learnnew informations day by day. Related changes form the manegements which payattention to the knowlage. To keep up with the swift learning consumers, the learningmanegements have to improve themselves and also this cause them to make consumer-based studies. However, marketing learning is based on the changing wishes and priorityof the consumers.This study, especially based on the on the learning consumers which are thebasis of marketing.
Collections