İşletmelerde kurumsal yönetim bağlamında kurumsal etik yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyası; küreselleşme, rekabet ve teknolojik değişim süreci içinde bulunmaktadır. Bu küreselleşen dünya da şirketler var olabilmek, mevcut yapılarını, pazardaki konumlarını koruyabilmek için uluslar arası standartlara kendilerini uydurmak zorunda kalmaktadırlar. Bu şartlarda şirketlerin sosyal sorumlulukları ve etik ilkeleri doğrultusunda ?kamuoyunun güvenini kazanmak? , şirketlerin gündemindeki en önemli konulardan biri olmuş, ?şeffaflık?, ?eşitlik?, ?sorumluluk? ve ?hesap verebilirlik? ilkeleri üzerine inşa edilen ?kurumsal yönetim? süreçlerinin şirket yönetimindeki ağırlıkları giderek artmıştır. Kurumsal yönetim de işletmeleri bu standardı tutturmaya etkin, şeffaf, hesap verebilirlik ve sorumluluk ilkeleri doğrultusunda belirli kriterleri yerine getirmeye zorlamakta ve bu çerçeve içine sokmaktadır.Şirketlerin değişen koşullarda ayakta kalmak ve mevcut durumlarını devam ettirebilmek için kurumsal yönetim ilkelerinin benimsemelerinin yanında toplum tarafından şirketlerin kabul görülürlüğünü belirleyen bir etken olarak etik kavramı ve etik değerler firmaların karşısına çıkmaktadır. Müşteriler için firmanın ?dürüstlüğü? önemli bir yer tutmaktadır. Etik değerlere önem vermeyen firmaların ürünleri kalitelide olsa, pazar olarak çok büyük kitlelere de ulaşsa firmaların çevreye verdikleri zararlar, çalışanlarına yaşattıkları yasal kısıtlamalar alıcıların alışkanlıklarını değiştirmelerine neden olabilmektedir.Bu anlatılanlar çerçevesinde araştırmanın problemini özetlemek gerekirse; giderek zorlaşan şartlarda firmanın devamlılığı için kurumsal yönetim anlayışı nasıl olmalı ve firmalarda nasıl uygulanmalıdır? Kurumsal yönetim ilkeleri uygulanırken etik değerlerler firmada ne derecede dikkate alınmıştır ve hangi düzeyde etkili olmuştur.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Yönetim, İyi Yönetim, Etik, İş Etiği, Kurumsal Etik Yönetimi, Etik Kod. Today?s world, competition and technological change is in the process. These companies can exist in a globalizing world, the existing structures and to protect their market position in the international standards are forced to adapt themselves. In these conditions the company social responsibility and ethics in line with the principles `of public opinion to gain the trust`, the agenda of the company the most important issue was one of the `transparency`, `equality`, `responsibility` and `accountability` built on the principles of the `corporate governance` processes in corporate governance weights were increased. Corporate management businesses and this standard to have an effective, transparent, in line with the principles of accountability and responsibility to fulfill certain criteria, and forced to put into this framework.The companies in the changing conditions keep up the current situation to continue their corporate governance principles adopted by the society, companies near accept on as a factor defining the concept of ethics and ethical values for firms to go. For clients the ? integrity of the? firm?s have an important place. The companien not giving importance the ethical values if the quality of the products, market access as a very large audience, but they damage the environment of firms, employees have experienced legal restrictions may cause buyers to change their habits.This framework will tell you need to summarize the problem did not investigate; becoming increasingly difficult conditions for the firm's sustainability should be the understanding of corporate governance and how companies should be applied ? Applying the principles of corporate governance, the ethical valees what extent they were taken into consideration and at what level has been effective.Keywords: Corporate Governance, Good Governance, Ethics, Business Ethics, Corporate Ethics Management, Ethics Code.
Collections