Show simple item record

dc.contributor.advisorElmacı, Orhan
dc.contributor.authorAydoğdu, Hülya
dc.date.accessioned2021-05-07T09:34:30Z
dc.date.available2021-05-07T09:34:30Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613254
dc.description.abstractTürkiye'de eğitim finansmanı için genel bütçeden aktarılan paylar bilinmekle birlikte genel bütçe dışında çeşitli kaynaklardan elde edilen yardımların, Okul Aile Birliği gelirlerinin İlköğretim Okullarının eğitim finansmanındaki boyutunu ortaya koymak adına bilinmesi gerekmektedir.Günümüzde bireysel performansın önemli olduğu kadar öğrenci başarısına etki eden okul performanslarının da değerlendirilmesi gerekmektedir. Okulların performanslarına dayalı olarak bütçelemelerinin yapılması kaynaklarının doğru bir şekilde kullanılmasının sağlanmasını ve okulların etkin hale gelebilmesi için gerekli olan kriterlerin sağlanmasını zorunlu hale getirecektir.Bu çalışmada; eğitim finansmanında özel kaynakların yeri ve performansa dayalı bütçeleme, Veri Zarflama Analizi ile ölçülen etkinlik değerleri ile belirlenmiştir. Birinci bölümde; eğitim finansmanı, finansman kaynakları ve dağıtımı ile performans kavramları açıklanmış, ikinci bölümde eğitim finansmanının tarihsel gelişimi, Türkiye' deki ve diğer dünya ülkelerindeki ilköğretimin finansman yapısı ve eğitim maliyet türleri anlatılmış, üçüncü bölümde performans ölçüm yöntemleri ile VZA Modelleri ve uygulama aşamalarından bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde de Okulların etkinlikleri VZA ile ölçülmüş ve son iki yılın etkinlik değerlerine göre bütçe teklifleri getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Finansmanı, Öğrenci Maliyeti, Eğitim Performansı, Veri Zarflama Analizi, Performansa Dayalı Bütçeleme.
dc.description.abstractAlthough reserved shares from general budget for education finance is known in Türkiye, in order to bring up the extent of aids from various sources besides general budget and income of Parent Teacher Associations on education finance of Primary Schools.Nowadays, it is necessary to evaluate school performance that affects student's success. To finance schools based on their performance obliges proper usage of sources and supplying necessary criteria for effective schools.In this study, the location of private sources in education finance and budgeting based on performance were determined with measured activity values using Data Envolepment Analysis. In the first chapter, education finance, finance sources and distribution of them as well as performance were identified. In the second chapter, historical development of education finance, structure of primary education finance in Turkey and other countries and types of education costs have been mentioned. In the third chapter, performance evaluation methods, Data Envolepment Analysis Models and application phases of them were mentioned. In the fourth chapter, schools' activities were evaluted using DEA and based on activities' values it is suggested a budget for last two years.Keywords:Education Finance, Student Cost, Education Performance, Data Envolepment Analysis, Budgeting Based on Performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlköğretimin finansmanı ve eğitimde veri zarflama analizi ile ölçülen performansa dayalı bütçelemeye yönelik bir çalışma
dc.title.alternativeA study intended for primary education finance and budgeting based on measured performance using data envolepment analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFinancing
dc.subject.ytmData envelopment analysis
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmEducation economy
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmBudgeting
dc.identifier.yokid364556
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257212
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess