Tarih öğretmenlerinin kullanmayı tercih ettikleri öğretim yöntem ve teknikleri ile bunlara ilişkin karşılaştıkları güçlükler (Kütahya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Kütahya ilindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan tarih öğretmenlerinin kullandıkları yöntemler, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerinin tespiti için hazırlanmıştır. Bu bağlamda Kütahya ilinde görev yapan bazı tarih öğretmenleriyle görüşme yapılıp, verdikleri bilgiler neticesinde anket maddeleri hazırlanarak en çok kullandıkları yöntemler, karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Konu ile ilgili verileri toplamak için üç bölümden oluşan bir anket hazırlanmıştır. Tarih öğretmenlerinin kişisel ve mesleki bilgilerini tespit etmek için kişisel bilgilerden sonra birinci bölümde, öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili 12 anket maddesi bulunmaktadır. İkinci bölümde, karşılaşılan güçlüklerle ilgili 10 anket maddesi bulunmaktadır. Üçüncü bölümde ise, çözüm önerileri ile ilgili 8 anket maddesi yer almaktadır. Son olarak öğretmenlerimizin kişisel düşüncelerine yer verilmiştir.2009-2010 eğitim-öğretim yılında uygulanan otuz maddeden oluşan anket 27'si kadın ve 89'u erkek öğretmenlerden oluşan toplam 116 tarih öğretmenine uygulanmıştır. Anketin Cronbach Alpha katsayısı 0.74'dir. Uygulamadan elde edilen verilerin analizinde t-testi, Kruskal Wallis testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, Kütahya ilinde görev yapmakta olan tarih öğretmenlerinin en çok kullandıkları öğretim yöntem ve teknikleri belirlenmiş olup, bu yöntem ve teknikleri kullanırken karşılaştıkları güçlükler tespit edilmiştir. Bunun neticesinde sorunların çözümü için önerilerde bulunulmuştur. Yapılan araştırmaya göre, öğretmenlerin kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin olarak en çok birden fazla öğretim yöntemini, en az beyin fırtınası yöntemini kullandıkları belirlenmiştir. Ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden anlaşılmasının güç olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenin konuya uygun bir öğretim yöntemi seçerek dersi işlemesi derse ilgiyi artıracağı gibi öğretimde kalıcılığı sağlaması bakımından da önemlidir.Anahtar Kelimeler: Tarih, Tarih öğretimi, Kütahya, Yöntem ve Teknikler, Öğretmen, Anket, Harita, Empati. This research was carried out to determine the methods used by history teachers working in the secondary school institutions in the city of Kütahya, the problems they come up against and suggestions for solutions. Through interviews with some history teachers working in the city of Kütahya, questionnaire items were developed in the light of their answers to put forward the most commonly used methods and techniques, difficulties and suggestions for solutions.In order to gather data on the subject, a questionnaire was developed in three parts. After having their personal and professional information, in the first part, 12 hypotheses were presented about teaching methods and techniques. In the second part, 10 hypotheses were presented about the difficulties the teachers came up against. In the third part, suggestions were put forward for solutions with 8 hypotheses. Finally, personal opinions of the teachers were presented.The questionnaire was composed of 30 items conducted on 27 female and 89 male ? total 116- teachers during 2009-2010 education year. Cronbach Alpha coefficient of the questionnaire is 0,74. During data analysis, t-test and Kruskal Wallis test were used.As a result of the research, the most commonly used teaching methods and techniques for history teachers working in the city of Kütahya were determined, and it was found that they really had certain difficulties. Suggestions were given for solutions for these difficulties. According to the research, the most commonly used teaching method and technique was multiple-teaching method, whereas the least commonly used teaching method and technique was brain storming. It was revealed that course books were difficult to understand in terms of language and presentation. It can be suggested that the teacher should conduct his/her lesson through such a teaching method that is appropriate for the subject to increase interest in the lesson and to maintain permanence.Key Words: History, Teaching History, Kütahya, Methods and Techniques, Teacher, Questionnaire, Map, Empathy.
Collections