Toplam kalite yönetimi unsurları ve unsurlarından biri olan eğitim ile işletme performansı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Toplam Kalite Yönetimi Unsurları ve Unsurlarından Biri Olan Eğitim ile İşletme Performansı Arasındaki İlişki` konulu çalışmamız genel yapısı itibariyle üç ana bölüm ve ilave anket araştırmaları değerlendirme bölümünden oluşmaktadır. Üç ana bölüm olarak değerlendirilen, `Toplam Kalite Yönetimi, İşletmelerde Toplam Kalite Yönetimi Eğitimi İşletmelerde Genel Olarak Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde Performans Değerlendirme` bölümlerine ilaveten son bölümde anket araştırmasının genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. İlk olarak, Toplam Kalite Anlayışı öncelikle genel yapısı itibariyle değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonrası kalite anlayışının işletmelere ve zamana göre bazı değişiklikler göstermesine rağmen genel olarak ele alındığında kalite her işletme için aynı etkiyi gösterdiği tespit edilmiştir. Bu etki üçüncü bölümde değerlendirilmesi yapılan işletme performanslıdaki pozitif etki olarak açıklanmıştırİkinci bölümde ele alınan, Toplam Kalite Yönetiminde Eğitim anlayışı; eğitimde nitelikli insan gücü yetiştirmek, evrensel standartları yakalamakla, geleneksel eğitim anlayışından çok yönetimi daha etkili ve verimli kılan, katılım ve işbirliğini öğrenen, insanı merkeze alan bir yönetim anlayışını benimsemekle mümkündür.Çalışmamızın üçüncü bölümünde ele aldığımız işletme performansının değerlendirmesi genel olarak TKY anlayışı perspektifinde yapılmıştır. İlk olarak işletme performansının işletmeler açısından neyi ifade ettiği açıklanmıştır. Kalite uygulamaları sonucu işletme genelinde oluşan performans artışlarının ölçümlerinde özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınmış, elde edilen verilerin doğru şekilde analizi için gerekli raporlamaların taşıması gereken özellikler belirtilmiştir. İnceleme ve değerlendirmeler sonucu Anket uygulama sonuçlarının, özellikle üçüncü bölümde belirtilen işletme performansındaki artışla paralellik gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Kalite, Performans, Liderlik, Müşteri Odaklılık, Kaizen Our study namely Elements of Total Quality Management and Elements of the relationship between the education and business performance and Inquiry Survey Application with Measurement in MSEs` is generally built up with three main parts and an additional Inquiry survey evaluation part. In the fırst part, Total Quality Aspect is entirely evaluated. Having been evaluated the quality aspect, it has been found out that quality has same effects on every business, although it showed some differences respect to companies and time. This effect is defıned as positive effect in the fırm' s performance.İn the second part., Training in Total Quality Management Approach; Training the qualified human power in education is only possible with catching up the universal standarts which makes the adminisration more effective, which gives uttermost importancet to cooperation , which puts human in the centre.Lastly, third part evaluated the company' s performance in the perspective of TQM generally. Firstly what the performance of a business means for the business. is described. The issues that should be particularly considered in the performance increase measurements subsequently occured after quality applications in the entire company, are studied and in order for the fındings to be analyzed properly, characteristics of the appropriate reports are stated. As a consequence, it is ascertained that the results of the inquiry applications matched vvith the increase in the company's performance vwhich was said in the third part.Keywords: Education, Quality, Performance, Leadership, Customer-Focused, Kaizen
Collections