Çizgi film prensiplerinin oyun yazılımı ile öğretilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanoğlu yüzyıllar boyunca çevresindeki yaşamı, mekanı ve mekanın içindeki objeleri gözlemlemiş; bu gözlemlemeleri de ihtiyacı doğrultusunda hayatında kullanmıştır. İhtiyaçlar insanoğlunun görsel ve işitsel alanda gelişimine yol açmıştır. Bu gelişim teknolojinin ilerlemesi ve giderek artan bilgi birikimi ile ortaya yeni fikirler ve ürünler çıkmasına sebep olmuştur. Fikirler ve ürünler, teknolojinin de gelişimi ve insanoğlunun refah düzeyini arttırması nedeniyle daha çok insanın psikolojik ve ruhsal yönüne etki etmeyi amaçlamıştır. Bu doğrultuda sinema ve fotoğraf ilk sanat dalları arasındadır. Fotoğrafın varoluşu buna bağlı olarak sinemanın gelişimi ve insanoğlunun farklı arayışlara girmesinin sonucu olarak 19. Yy. Sonlarında çizgi film (animasyon) sanat dalı var olmuştur. Farklı teknik arayışların sonucu esnetilebilen bir yapıya sahip olan ve bu süreç içersinde de kendi ilkelerini meydana getiren çizgi film özgün bir yapıya sahip sanat dalı olmuştur. Günümüzde bu sanat dalı bir çok alanda kendini geliştirerek varlolmuştur. Bu gelişim bilgisayarında gelişimi ile sayısal bir alana taşınmıştır. Bilgisayarın gelişimi ile birlikte çizgi filmde kendine farklı alanlar bulmuştur. Bu gelişimlerden birisi bilgisayarlı oyun sistemleridir. Başlangıçta görsel anlamda yeterlilik sağlayamayan oyun tasarımları günümüzde kitlelere hitap etmektedir. Oyun tasarımlarının kullanıldığı alanlardan biri eğitimdir. Bu projede etkin öğrenmeyi amaçlayan ve özel tasarlanan görseller yardımı ile oluşturulan oyun tasarımı bağlı olduğu öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarını hedeflemiştir.Anahtar kelimeler: Çizgi film, animasyon, hareket, oyun tasarımı, eğitim Mankind has observed the life, places and the objects around itself for centuries; it has used these observations in its life in accordance with its needs. Such needs led humankind to develop their auditory and visiual abilities. This development caused to come out new ideas and products with the advancement in the technology and the growing knowledge. Ideas and products, due to the advancement in the technology and increase in the level of welfare of mankind, aimed to influence mostly the psychological and spiritual aspects of human. In this respect, photography and cinema are among the first arts. Cartoon (animation) form of art has existed since the end of 19th century as a result of the existence of photograph in accordance with the development of cinema and mankind's enter in different pursuits. Animation has become an art in which having a structure that can be flexed as a result of the search for different techniques and creating its original structure that forms their own principles within this process. To the present, this kind of art manifested itself in many visual field, it develops itself accordingly. In our lifes, this art section has been developed in many ways. In conjunction with the development of computer, animation has found many different areas. Computer games are one of the these developments. In the beginning game designs did not provide competence in visual sense, however, today they cater to the masses. Education is one of the areas of the game design. This project aims effective learning and game design created with the help of specially designed visuals aims to provide a better understanding of the subject to the students.Keywords: Cartoon, animation, motion, game design, education
Collections