Beş faktör kişilik özellikleri ile duygusal emek arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde hizmet sektörünün öneminin artması, organizasyonlarda duyguları önemli bir faktör haline getirmiştir. İşletmeler rekabet avantajını sağlamanın yolu olarak hizmetin kalitesinden önce müşterinin memnuniyetinin önemli bir etken olduğunu düşünmeye başlamışlardır. Bu sebepten dolayı artık işverenler çalışanlarından sadece bedensel ve zihinsel emek sarf etmelerini değil bunların yanında duygusal emek göstermelerini de istemektedir. Bu ise birbirinden farklı kişilik özelliklerine sahip olan bireylerin belirlenmiş duygu gösteriminde bulunması anlamına gelmektedir. Bu çalışmada da bireylerin kişilik özelliklerinin daha çok hizmet sektörü çalışanlarında aranan duygusal emek gösterimleri ile aralarında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Çalışma Kütahya' da görev yapan 119 özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi çalışanının katılımıyla gerçekleşmiştir. Çalışmada değişkenler arası ilişkiler korelasyon ve regresyon analizleriyle belirlenmiştir. Yapılan analizlerin sonucunla değişkenler arasında anlamlı ilişkilerin olduğu görülmüştür. Derinlemesine davranışın dışadönüklük ve öz disiplin ile aralarında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında samimi davranışın da dışadönüklük, uyumluluk, öz disiplin ve gelişime açıklıkla aralarında pozitif ve anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Beş Faktör Kişilik Özellikleri, Duygusal Emek, Kişilik, Davranış Today, the increasing importance of the service sector has become an important factor of emotions in organizations. Businesses begin to think that the satisfaction of the customer is an important factor before the quality of the service as a way of providing a competitive advantage. Therefore, the employers want their employees to not only make a physical and mental effort but emotional labour. This means that the set of individuals with different personality traits from each other display specified emotion. The aim of this study is to determine if there is a relationship between personality characteristics of individuals emotional labor representation more required for workers in service sector. this research took place with the participation of 119 employees serving in special education and rehabilitation center. Relationships between variables in the study were determined by correlation and regression analysis.As a result of analyzes performed, is was found that there was a significant relationship between variables. It was found that there was a positive and significant relationship between In-depth behavior and extraversion and self-discipline and also there is a relationship between intimate behaviour and extraversion, compatibility, self-discipline and openness to development.Keywords: Five Factor Personality Traits, Emotional Labor, Personality, Behavior
Collections