5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Yasası çerçevesinde yerel yönetimlerde mali örgütlenme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yerel yönetimlerin yıllardır ciddi sorunlarla karşı karşıya olduğu görülmektedir. Bunların bir bölümünü de örgütsel sorunlar teşkil etmektedir. Yerel yönetim reformu kapsamında, 2000'li yıllarda mahalli idarelerin kuruluş yasaları değiştirilmiş; kamu mali yönetimi sisteminde köklü bir değişim süreci yaşanmıştır. Mali yönetimin temel belgesi niteliğindeki 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Yasası yürürlüğe konulmuştur. Ancak, bu yasayla ihdas edilen mali hizmetler birimlerinin, idarelerin teşkilat yapılarında hiyerarşi ve işlev açısından nerede konumlandırılacağı ile aynı mali yönetim ve kontrol sistemine tabi tutulan mahalli idarelerde, mali örgütlenme konusunda standart bir yapılanmanın sağlanamaması tartışma konusudur. Ayrıca, örgüt yapısının yataylaşması, uzmanlaşması ile personelin niteliği arasında da sıkı bir ilişki söz konusu olup, bu noktada, etkin bir personel yönetimi de önem arz etmektedir.Bu çalışmada, belediyeler ve bağlı idareleri ile il özel idarelerinde ve yerel yönetim birliklerinde, 5018 sayılı yasa çerçevesinde öngörülen mali örgütlenme yapısının oluşumunda ve işleyişinde yaşanan yasal düzenlemelerdeki eksikliklerden, kurumsal anlayışlardaki farklılıklardan, personel yönetimindeki aksaklıklardan kaynaklı sorunlar önce tespit edilmekte; uygulama farklılıkları ya da çelişkileri örnekleriyle paylaşılmakta; son aşamada, yeni kamu mali yönetimi anlayışının mahalli idarelerde benimsenip, yerleşmesinde kurumlara öncülük etmesi beklenen mali hizmetler birimi odak alınarak örgüt yapısı konusunda standardizasyonun ve yasal çerçeveye uygunluğun sağlanmasına yönelik yasal-kurumsal düzeyli ve personel bazlı önerilerle çözüm aranmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kamu Mali Yönetimi, Yerel Yönetimler, Örgütlenme, Norm Kadro, Mali Hizmetler Birimi, Strateji Geliştirme Birimi. It is well-known fact that local administrations in Turkey face serious problems for years. Some of these are related to organizational structure. Local administrations face fundamental changes for the last ten years as a part of local administration reform which includes changes in constitution, organization, personnel management and public finance management. 5018 Law numbered Public Administration and Control Law has been brought into force as a main document in financial management. However, positions of fiscal service units in terms of hierarchy and function under the new law and lack of standards in terms of financial organization in local administration are two of the controversial issues among others. Furthermore, effective human resource management is vital when considered there is a strong relation between qualifications of the staff and work specialisation and horizontal shift in organizational structure. In this study, it is firstly aimed to identify issues in municipalities and local authorities resulted from legislative regulations of financial organizations, difference in organizational understanding and personnel management under the 5018 numbered law. After exemplifying differences and discrepancies, is it aimed to give some organizational and personnel based suggestions on standardization and compliance to legislative framework of organizational structure. Keywords: Public Financial Management, Local Administration, Organization, Permanent Staff, Financial Services Unit, Strategy Development Units.
Collections