Raf yönetiminin plansız satın alma üzerindeki etkisi: Kütahya Sera AVM müşterileri üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketici istek ve ihtiyaçları günümüzde sürekli değişmektedir. Bunun yanı sıra rekabetin artması ve tüketicilerin satın alma davranışlarındaki değişmeler işletmelerin doğru ve en iyi şekilde raf yönetimi yapmalarını zorunlu hale getirmektedir. İyi yapılan raf yönetimiyle tüketicilerin gözlerine hitap edilip tüketicilerin plansız bir şekilde alışveriş yapmaları sağlanabilir. Bu nedenle raf yönetimi ile plansız satın alma arasındaki ilişkinin bilinmesi ve doğru bir şekilde değerlendirilmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmada, raf yönetimi ile plansız satın alma arasındaki ilişki analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Veriler, Kütahya il merkezinde bulunan bir Avm'den alışveriş yapan tüketicilerden yüz yüze anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Yapılan faktör analizinde raf yönetimi mağaza içi raf yerleşimi ve düzeni, rafların idaresi ve mamul teşhiri, etiket kullanımı ve yönetimi olmak üzere 3 boyuta ayrılmıştır. Plansız satın alma ise tek boyut olarak kalmıştır. Consumer demands and needs are constantly changing today. In addition to this, it is compulsory to increase the competition and to make the right and best shelf management of the changing enterprises in the purchasing behavior of the consumers.It is possible to appeal to the eyes of the consumers with the well-made shelf management and to allow the consumers to make an unplanned shopping. For this reason, it is very important that the relationship between shelf management and unplanned procurement is known and correctly assessed.In this study, the relationship between shelf management and unplanned procurement was analyzed and interpreted. The data were collected using face-to-face survey method from consumers who shop from an Avm located in the city center of Kütahya. In the factor analysis, shelf management is divided into three dimensions; store shelf layout and layout, shelf management and product diagnosis, label usage and management. Unplanned purchasing remains as one dimension.
Collections