Bursa destinasyonunun geliştirilmesinde ipekçiliğin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz global dünyada yaşanan hızlı teknolojik, sosyal ve ekonomik gelişmeler yoğun rekabetin ortaya çıkması, ürün ve hizmetlerde olduğu gibi şehirlerinde markalaşma stratejileri geliştirmesine neden olduğu görülmektedir. Şehirlerin diğer bölgelerden ayıran farklılıkların hedef pazarda tutunabilmeleri için güçlü strateji geliştirmesi gerekmektedir. Güçlü bir markaya sahip olan şehirlerin, hedef pazarda cazibe merkezi haline geldikleri, sosyal ve ekonomik standartlarını yükselterek ülke ekonomisine katkı sağladıkları görülmüştür. Bu çalışma kapsamında Bursa'nın unutulmaya yüz tutmuş kültürel mirası olan ipeğin tarihten günümüze kadar gelişme süreci incelenerek marka değerinin artırılmasına ve yerli ipek üretimine yönelik uygulamaların tespit edilmesi, markalaşma sürecine ve yerli üretim kapasitemizin artmasına katkı sağlanması hedeflenmiştir.Yüksek lisans tezi olarak hazırlamış olduğum bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde marka, destinasyon, destinasyon pazarlaması, destinasyon markası, ipekböcekçiliği ve ipekböcekçiliği tarihi konularında genel bir bilgi verilmiştir. İkinci bölümde Bursa şehrinin, destinasyon unsuru olan ipekböcekçiliğinin tarihten günümüze olan gelişimi hakkında genel bir bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde ise destinasyon pazarlamasında Bursa şehrinin güçlü ve zayıf yönleri belirlenerek fırsat ve tehditlerini destinasyon markası perspektifinde ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: İpekböcekçiliği, Destinasyon, Destinasyon Pazarlaması, Girişimci ve Şirket Üniversitesi It is seen that rapid technological, social and economic developments in today's global world cause intense competition, and develop branding strategies in cities as well as products and services. Differences that distinguish cities from other regions need to develop a strong strategy to keep them in the target market. The cities with a strong brand have become a center of attraction in the target market and they have contributed to the national economy by raising their social and economic standards. Within the scope of this study, it is aimed to increase the brand value and to determine the practices for domestic silk production, to contribute to the branding process and to increase our domestic production capacity.This study I have prepared as a master thesis consists of three parts. In the first part, general information about brand, destination, destination marketing, destination brand, silkworm and silkworm history are given. In the second part, a general information about the development of silkworming which is a destination element of Bursa has been given. In the third part, the strengths and weaknesses of the city of Bursa in destination marketing are identified and their opportunities and threats are discussed from the perspective of destination brand.Keywords: Silkworm, Destination, Destination Marketing, Entrepreneur and Company University
Collections