Seçim kampanyalarında reklam şirketlerinin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkelerin siyasi ve sosyal yapılarına bağımlı olarak değişkenlik göstermekle birlikte; tarihin her döneminde yönetenler, yönetilenleri az ya da çok ülke siyaseti ve uygulamaları noktasında ikna etme, onların rızasını gözetme kaygısı içinde olmuşlardır. Halkın desteğinden tamamen yoksun bir iktidarın anti-demokratik yönetimlerde dahi hiçbir şekilde devamlılık göstermesi mümkün değildir. Bu yüzden demokratik olsun anti-demokratik olsun iktidara gelmek ya da iktidarda kalmak isteyen her yönetim seçmeni ya da halkı buna ikna etmek durumundadır. Söz konusu ikna sürecinde siyasiler tarafından tarih boyunca farklı yol ve yöntemler kullanılagelmiştir. 1950'li yıllarda ABD'de ortaya çıkan siyasal reklamcılık da bunlardan birisidir. Reklamcılık işiyle profesyonel olarak ilgilenen kişi ve kurumların siyasi partilere reklam kampanyaları ve seçim kampanyalarının organizasyonunda hizmet vermelerini içeren bu yeni uygulama Türkiye'de ilk kez 1977 seçimlerinde Adalet Partisi tarafından kullanılmıştır. Bu ilk deneyimden sonra reklam ajansları fazlaca bir dirençle karşılaşmadan ülkemizde siyasal kampanyaların başlıca aktörleri arasına girmişlerdir.Türkiye'de reklam ajanslarının siyasal kampanyalarda ne türden roller üstlendiğini araştırdığımız bu çalışmanın; ilk iki bölümünde siyasal iletişim ve siyasal kampanya kavramları ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise siyasal reklamcılık kavramı ve 1977 genel seçimlerinden 1 Kasım 2015 genel seçimleri de dâhil olmak üzere toplamda 10 adet genel seçimde reklam ajanslarıyla çalışmış olan partilerin reklam kampanyaları incelenmiştir. Although it depends on the political and social structures of the countries; In every period of history, the rulers were concerned about convincing the governed people of more or less of their country's politics and practices, and of their consent. It is not possible for a fully devoid of support from the people to maintain continuity even in anti-democratic governments. Therefore, every government that wants to come to power or stay in power, whether democratic or anti-democratic, has to convince the voters or the public. In the process of persuasion, different ways and methods have been used by politicians throughout history. The political advertising that emerged in the US in the 1950s is one of them. This new application has been used by the Justice Party in the 1977 elections for the first time in Turkey, including individuals and institutions professionally interested in the organization of political parties to serve their advertising campaigns and election campaigns with advertising. After this first experience, advertising agencies have become one of the main actors of political campaigns in our country without encountering much resistance.We investigated whether the advertising agency of Turkey assumed the roles of what kind of political campaign in this study; In the first two sections, the concepts of political communication and political campaign are discussed. In the third chapter, the advertising campaigns of the parties, who worked with 10 general election advertising agencies, including the concept of political advertising and the general elections of 1977 general elections, 1 November 2015 were examined.
Collections