Sporun ilköğretimde okuyan sekiz yaş grubu çocukların temel motor özellikleri üzerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Balıkesir ili Edremit İlçesi örneğindeki sekiz yaş grubu çocukların motor gelişim düzeylerinin araştırılmasıdır.Araştırmaya Balıkesir İli Edremit İlçesi, İlköğretim I. Kademe öğrencilerinden Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulundan 50 (25 kız-25 erkek), Özel Özcan İlköğretim Okulundan 50 (25 kız-25 erkek) öğrenci denek olarak katılmıştır. Deney grubunda bulunan çocuklar TGMD-II testine göre lokomotor ve obje kontrol testlerinden geçirilmiştir.Ölçümler sırasında; temel lokomotor beceriler (koşu, galop, sek sek, sıçrama, durarak uzun atlama, kayma,), obje kontrol becerileri, (durarak top sürme, sopayla vurma, yakalama, topa ayakla vurma, bel seviyesi üzerinde atış, bel seviyesi altından atış) ve, çocukların hepsine ikişer tekrar halinde uygulatılarak başarılı olduğu ve olmadığı beceriler belirlenmiştir. Başarılı olduğu becerilere kriterlerine göre başarılı olduklarında 1, başarısız olduklarına ise 0 puan verilerek, toplamdaki puanı ile o beceriye ait başarı durumu belirlenmiştir.Verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farklılıkları bulmak amacı ile çok yönlü annova testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi uygulanan test bataryalarına göre, (p<0,05), (p<0,01) ve (p<0,001) olarak değişiklik göstermiştir.Bu araştırma sonuçları ile temel hareketler dönemini tamamlayıp sportif hareketler dönemine geçiş evresinde bulunan çocukların temel motor özelliklerinin spor yapmayan ve spor yapan çocuklara göre belirlenmesi ve spor yapan grubun yapmayanlara göre farklılıklarının saptanması amaçlanmıştır. Bilimsel çalışmalarda yaygın olarak kullanılan TGMD II testi uygulanarak bir yandan Türk çocukları için normların oluşmasında katkı sağlanırken, diğer yandan öğrenciler arasında cinsiyete bağlı olarak temel motor özelliklerin gelişmesi gözlenebilecektir. The main purpose of this study was to investigate, the motor development levels of the 8 age group children in Edremit-Balıkesir district.The participated as test subject from Edremit-Balıkesir district, 100 children; Mehmet Akif Primary School 50 ( 25 maid- 25 boy), Özcan Primary School 50 (25 maid- 25 boy). The participant children in the experiment group are subjected to locomotor and object control tests according to the TGMD-2 test.During the measurements; the object control abilities, (Hitting the motionless ball with a stick, Standing dribbling, Catching, Hitting ball by foot, Throwing from upper level of the waist, Throwing from lower level of the waist) and fundamental loco motor abilities (running, hopping, jumping, standing broad jumping, sliding, gallop) are performed by the hole participants by repeating twice and the successful or unsuccessful abilities they have are determined. With the final score evaluated by giving ?1? point for the abilities they were successful with respect to their criteria?s and by giving ?0? point for the abilities they were unsuccessful, the achievement level for that ability is obtained.With the help of study results, defining the fundamental motoric features with respect to personal abilities and sexualities of the children, who complete the basic motions term and take place in the transition period to the sportive motions term, will have a great contribution in canalizing them to the particular sport branches. By performing the common used test in scientific studies TGMD II, on the one hand the standards for the Turkish children are formed and on the other hand the progress of fundamental motoric features between children with respect to training and untraning( sedanter) can be observed.
Collections