Farklı kültür ve ekonomik çevrede eğitim gören 11-12 yaş çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada farklı kültür ve ekonomik çevrede eğitim gören 11-12 yaş çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır.Bu araştırmaya, Uşak il merkezindeki özel okul ve devlet okulunda eğitim gören yaşları 11-12 arasında değişen 171 öğrenci denek olarak katılmıştır. Kültür ve ekonomik yapının belirlenmesinde sosyo-ekonomik yapı göstergeleri olan ailenin gelir düzeyi, kardeş sayısı, annenin eğitim durumu ve babanın eğitim durumundan yararlanılmıştır. Fiziksel farklılıkların belirlenmesi için ise; boy, vücut ağırlığı, uzunluk, çevre ve genişlik ölçümleri, motor testler ve vücut yağ ölçümleri olmak üzere toplam 41 ölçüm kullanılmıştır. Verilerin düzenlenmesinde ve grafiklerin çizilmesinde MS Excel tablolama paket programı, istatistiklarin analizi ve tabloların düzenlenmesinde SPSS istatistik paket programı kullanıldı. İstatiksel yöntem olarak ? =0.05 anlamlılık düzeyinde bağımsız iki grup için t- testi uygulandı.Test sonuçları; taşrada bulunan ilköğretim okulu ile özel ilköğretim okullarına giden çocukların aile gelir düzeyleri, fiziksel özellikleri (boy, vücut ağırlığı), uzunluk ölçümleri (üst gövde büst uzunluğu, toplam alt ekstrimite uzunluğu, kulaç uzunluğu), çevre ölçümleri (baş çevresi, omuz çevresi, pazu kası çevresi fleksiyon, pazu kası çevresi ekstansiyon, bel çevresi, kalça çevresi, uyluk çevresi), motor testler ölçümleri (20 m. sürat testi, dikey sıçrama testi, uzan eriş testi, 20 m. mekik testi, sağ el kavrama testi) ve vücut yağ ölçümleri arasında (P<0.05) önemli farklar olduğunu ancak genişlik ölçümleri arasında (P>0.05) istatistik açıdan anlamlı bir fark olmadığını gösterdi.Sonuç olarak; farklı kültürel ve ekonomik çevrede eğitim gören 11-12 çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik özellikleri arasında önemli farklılıklar ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla, kültürel ve ekonomik çevrenin çocukların fiziksel ve fizyolojik gelişmelerini önemli düzeyde etkilediği kanaatine varılmıştır.Anahtar kelimeler: Çocuk , Spor, Fiziksel Ölçümler, Sosyo Ekonomik Etki In this study it is aimed to compare some physiological and physical characteristics of the 11-12 year old children who are educated within different cultures and economic environment.In this study, 11-12 year old 171 students who receive education at private schools and public schools with in Uşak province attended as subjects. The indicators of socio-economic structure such as in come levels of the family, number of the siblings, eductional condition of the mother and the father are used to determine the cultural and economic structure. A total of 41 measurements including height, weight, length and width measurements, environmental measurements, motor tests and fat measurements are applied to determine the physical differences. MS Excel spreadsheet software package is used for the organization of data and for drawing graphs, and SPSS statistical software package is used for the regulation of tables in and for analysis of statistics. T-test is applied for both independent groups at the level of ? = 0.05 as the statistical method.Test results; the study shows that there is significant difference between the students from the primary state schools and private primary schools due to family income levels, physical characteristics (lenght and body weight), wide measurement, length measurements (upper body bust-length, total sub-ekstrimite length, stroke length), environmental measurements (head circumference, shoulder circumference, muscle circumference, flexion, pazu muscle circumference extension, waist circumference, hip circumference, thigh circumference), motor test measurements (20 m sprint test, vertical jump test, extending access test, 20 meter shuttle test, right-hand grip test) and between fat measurements (P<0.05) on the other hand it has shown that there is no significant statistical differences for width measurements (P> 0.05).As a result; significant differences are obtained out of the test on the physiological and physical characteristics of students from different cultural and economic environment. For that reason, we come to a conclusion that cultural and economic environment has significant impact on the physiological and physical characteristics of children.Key words: Children, Sport, Physical Measurements, Socio-Economic Impact
Collections