8-10 yaş grubu kız çocuklarına uygulanan cimnastik antrenmanının bazı fiziksel ve fizyolojik gelişimlerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmada, Bandırma Cumhuriyet İlköğretim Okulu öğrencileri ve 6. Ana Jet Üs Komutanlığı Sosyal Hizmetler Müdürlüğü Cimnastik Kursu öğrencileri olmak üzere 40 öğrenci konu edilmiştir. 8-10 yaş cimnastik sporu yapan kız çocukları ile 8-10 yaş arası sedanter kız çocukların esneklik, güç, büyüme, hız, dayanıklılık vb. gibi bazı fiziksel ve bazı fizyolojik özellikleri ve cimnastik antrenmanlarının bu özelliklere etkileri araştırılmıştır. Daha önce jimnastik yapmamış, 2008-2009 öğretim yılında dokuz ay cimnastik antrenmanına devam eden 8-10 yaş arası 20 kız çocuğu ile 20 tane 8-10 yaş arası sedanter kız çocuğu üzerinden ölçümler alınmıştır. Çalışmalarda boy ve kilo ölçümlerinin yanı sıra Eurofit Test Bataryası; sırasıyla Flamingo Denge Testi, Disklere Dokunma Testi, Durarak Uzun Atlama Testi, Mekik Testi, Bükülü Kolla Asılma Testi, Mekik Koşusu Testi olarak uygulanmıştır. Test sonucu toplanan veriler SPSS 17,0 for Windows paket programına aktarılarak, verilere frekans analizi ve tekrarlı ölçüm varyans analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre cimnastik yapan kız çocukları ile cimnastik yapmayan kız çocuklarının Flamingo Denge Testi, Disklere Dokunma Testi, Durarak Uzun Atlama Testi, Mekik Testi, Bükülü Kolla Asılma Testi ve Mekik Koşusu Testi değerleri arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). In this performed research, total 40 students from Bandırma Cumhuriyet Primary School and 6. Main Air Force Army Social Services Management Gymnastic Course students were subjected. Some physcologic and physical properties as flexibility, power, groving, speed, durable etc. of 8-10 aged girls attempting gymnastic course and 8-10 aged sedantery girls and efects of gymnastic trainings on these properties were examined. Measurings were taken on 20 of 8-10 aged girls attempting gymnastic trainings a year ago and continuing to course at 2008-2009 education year and 20 of sedantery 8-10 aged girl. In the research, addition to weight and height, Eurofit Test Battery; in order Flamingo Balance Test, Touching to Discs Test, Leaping Test, Flyer Test, Barfix Test and Flyer Running Tests were applied. Data collected as results of tests was transferred to SPSS 17.0 for Windows, frequency and repeated measure variance analysis were applied. According to results of analysis, differences between points of children on Flamingo Balance Test, Touching to Discs Test, Leaping Test, Flyer Test, Barfix Test and Flyer Running Tests were statistically significant (p<0.05).
Collections