Sporun işitme engellilerin sosyalleşmesi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmanın amacı, sporun, işitme engelli öğrencilerin sosyalleşmesi üzerinde etkisinin ne yönde olduğunu ortaya koymaktır.İşitme engellilik ve bu kişilerin sosyalleşme süreçleri, günümüzde oldukça ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle yapılan bu araştırmada, spor yapan ve spor yapmayan işitme engellilerin sosyalleşme düzeyleri incelenerek, sporun işitme engelli kişilerin sosyalleşmesi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma kapsamında, Afyon Karahisar İşitme Engelliler İlköğretim Okulu (n=30), Kütahya İşitme Engelliler İlköğretim Okulu (n=30) ve Eskişehir Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulunda (n=40) okuyan, yaşları 10 ila 17 arasında değişen, 47'si spor yapan ve 53'ü spor yapmayan olmak üzere toplam (n=100) işitme engelli öğrenci üzerinde anket yapıldı.Anket verilerine, SPSS 17.0 for Windows paket programı ile frekans, crosstabulation ve ? =0.05 anlamlılık düzeyinde Ki-kare analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre spor yapan işitme engelli öğrencilerle spor yapmayan işitme engelli öğrencilerin sosyalleşme düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05). Yine araştırma sonuçlarına göre spor yapan işitme engelli öğrencilerle spor yapmayan işitme engelli öğrencilerin sporla sosyalleşme düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05). Araştırma sonuçlarına göre işitme engelli kişilerin sosyalleşmesinde spor etkili bir sosyalleşme aracı olarak kullanılabilir. Berber, R. Effects of Sport to Civilization of Deaf Person. Dumlupınar University Institute of Health Sciences, Master of Science Thesis, Program of Body Education and Training, Kütahya. 2011. The aim of this research is to bring a light on which aspects the affect of sport on socialization of deaf students plays role.Being deaf and the socialization phase of these people appear as a vital issue to us nowadays. Because of this, at this research, the deaf people doing a sport and the other deaf ones who aren't doing a sport were compared according to their socialization degrees, and the affect of sport on the socialization of deaf people was examined. At the research, a number of students were joined at the survey: Afyon Karahisar İşitme Engelliler Primary School (n=30), Kütahya İşitme Engelliler Primary School (n=30) and Eskişehir Ahmet Yesevi İşitme Engelliler Primary School (n=40), the age of whom are between 10 and 17 and 47 of whom do a sport while 53 students do not, consisting of totally 100 student.Frequency with SPSS 17.0 for windows, crosstabulation and Ki-kare analysis paralel to ? =0.05 were applied to survey variations. According to the survey results, a meaningful statical difference between the socialization degrees of those deaf students doing a sport and not doing a sport was found out (p<0.05). Again, to the survey results, a meaningful statical difference between the degrees of socialization with sport of those deaf students doing a sport and not doing a sport was found out (p<0.05). According to the research results, sport could be used as an effective socialization tool in the socialization of deaf people.
Collections