7 - 8 yaş grubu kız ve erkek çocukların psikomotor gelişim düzeylerinin TGMD-2 testine göre araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Bitlis İli Tatvan İlçesi örneğindeki yedi ve sekiz yaş grubu kız ve erkek çocukların motor gelişim düzeylerinin araştırılmasıdır.Araştırmaya Bitlis İli Tatvan İlçesi, İlköğretim I. Kademe öğrencilerinden Karşıyaka İlköğretim Okulundan yedi yaş grubunda 40 (20 kız-20 erkek), sekiz yaş grubunda 40 (20 kız-20 erkek) olmak üzere 80 öğrenci denek olarak katıldı. Çalışmaya katılan çocuklara TGMD-II testine uygulandı. TGMD-II de alt testler olarak; temel lokomotor beceriler (koşu, gallop, sek sek, sıçrama, durarak uzun atlama, kayma,) ve obje kontrol becerileri (durarak top sürme, sopayla vurma, yakalama, topa ayakla vurma, bel seviyesi üzerinde atış, bel seviyesi altından atış) ölçüldü. Ölçümler tüm çocuklarda ikişer tekrar halinde uygulatılarak başarılı olduğu ve olmadığı beceriler belirlendi. Başarılı olduğu becerilere 1, başarısız olduklarına ise 0 puan verilerek beceriye ait toplam başarı durumu belirlendi. Verilerin çözümlenmesinde Windows için SPSS 17 istatistik paket programı kullanıldı. Gruplar arasındaki farklılıkları belirlemek için ? =0.05 önemlilik düzeyinde çift yönlü çift yönlü varyans analizi testi uygulandı.Test sonuçları TGMD-II Lokomotor alt test puanları, Obje kontrol alt test puanları ve TGMD-II toplam puanları bakımlarından; 7 yaş grubunda kız ve erkek çocuklar arasında (p<0,05), 8 yaş grubunda kız ve erkek çocuklar arasında (p<0,05), 7 yaş grubuyla 8 yaş grubu arasında (p<0,05) farklar olduğunu gösterdi. Bilimsel çalışmalarda yaygın olarak kullanılan TGMD II testi uygulanarak bir yandan Türk çocukları için normların oluşmasında katkı sağlanırken, diğer yandan öğrenciler arasında cinsiyete bağlı olarak temel motor özelliklerin gelişmesi gözlenebilecektir.Anahtar Kelimeler: Motor Test, TGMD-II, Çocuk Gelişimi The main purpose of this study is to investigate motor development level of students ; seven and eight age group of both girls and boys in Tatvan County,Bitlis.Among the first grade students of Karşıyaka Primary School in Tatvan ,40 students (20 girls-20 boys) from seven age group and 40 students (20 girls-20 boys) from eight age group totaly 80 students have participated to the investigation as test subjects. The children who are in the experimental group have been tested with locomotor and object control tests according to the TGMD-II.During the measurements; the object control abilities, (Hitting the motionless ball with a stick, Standing dribbling, Catching, Hitting ball by foot, Throwing from upper level of the waist, Throwing from lower level of the waist) and fundamental loco motor abilities (running, hopping, jumping, standing broad jumping, sliding, gallop) are performed by the hole participants by repeating twice and the successful or unsuccessful abilities they have are determined. With the final score evaluated by giving ?1? point for the abilities they were successful with respect to their criteria?s and by giving ?0? point for the abilities they were unsuccessful, their total points were calculated about each skill.TGMD II test results and Windows and SPSS 17.0 statistical package program was used to analyze the data with one way anova test was used to be able to find the differences between the groups. The results of this research aimed to specify basic motor skills of the children who completed the period of the basic movements and passing through the sportive activities period according to their age and gender (p<0,05). By applying TGMD II test which is widely used in scientific studies, a great contribution will be made about `? norm determination study for Turkish children `?and on the other side the development of basic motor skills according to gender can be observed among the students.Keywords: Motor Test, TGMD-II, Child Development
Collections