Üniversite öğrencilerinde spora katılımın saldırgan davranışlar üzerine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin spora katılımlarının saldırgan davranışları üzerinde etkisinin olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Bilecik Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrenden tesadüfî olarak seçilen, 181 spor yapan ve 236 spor yapmayan denek olmak üzere toplam 417 denekten oluşmaktadır. Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak İpek İlter (Kiper) tarafından geliştirilen ?Saldırganlık Envanteri? (Kiper 1984) ve araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma problemlerine cevap bulmak için deneklere uygulanan anketler bilgisayar ortamına SPSS 16,0 ile girilmiştir. Deneklerin demografik bilgileri ve spor aktivitelerine katılma düzeyleri frekans dağılımları ile belirlenmiştir. Grafiksel gösterimler Excel programı yardımıyla çizilmiştir. Saldırganlık envanterinin ve alt boyutlarının güvenilirlikleri Cronbach?s alfa iç tutarlılık katsayısı ile elde edilmiş ve ölçek/ alt boyuttan elde edilen toplam puanların normallik sınaması Kolmogorov-Smirnov Z ile yapılmıştır. İncelenen değişkenin durumuna göre ortalamalar arası farklar bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile sınanmıştır. Çalışmamızın sonucunda, öğrencilerin spora katılıp katılmama durumlarına ve cinsiyetlerine göre genel saldırganlıkları farklılık göstermektedir.Ayrıca yine bulgulara göre yaş, anne-baba eğitim ve aile aylık gelir durumlarına göre genel saldırganlıklarının farklılık göstermediği bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Spor, Saldırganlık, Öğrenci, Üniversite The aim of this study is to study if there are effects of sports participation on aggressive behaviour or not. The scope of the research is constituted by students of Bilecik University for the 2010-2011 academic year. Sample of the study is 417 subjects of 181 sports doer and 236 non-sports doer which were chosen randomly. `Aggressiveness Inventory` (Kiper 1984) which was developed by İpek İlter (Kiper) was used as data collection tool and personal information form which was also developed by the researcher.Surveys conducted to the subjects to find answers to the research question were computerized via SPSS 16.0. Demographic information and the level of participation to sports facilities of the subjects were designated through frequency distribution .Graphical displays were done via Excel programme. Relability of Aggressiveness Inventory and its subdimensions was obtained with Cronbach's alfa internal coefficient of consistence and test of normality for the points gained from the scale/sub-dimension was done with Kolmogorov-Smirnov Z. Differences among the means as the case may be the variable examined were tested via sample t test and one-way variance analysis (ANOVA). At the end of our study, the children?s general aggressions differ according to their gender and participation in sports. Furthermore, according to the results, it is found that general aggression does not differ according to age, mother and father?s education and family?s monthly income. Keywords: Sport, Aggressiveness, Student, University
Collections