Avrupa Birliği`ne üye ülkelerde ve Türkiye`de öğrenim gören üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi anlayışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Avrupa Birliği?ne üye ülkelerde ve Türkiye?de öğrenim gören üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi anlayışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan bu araştırmaya, Dumlupınar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu? nda öğrenim gören 350 üniversite öğrencisi, Avrupa Birliği?ne üye ülke Polonya Cumhuriyeti?nin Poznan Beden Eğitimi ve Spor Akademisi?nde öğrenim gören 175 üniversite öğrencisi, yine Avrupa Birliği üye ülkelerinden Yunanistan Midilli Adası, Ege Üniversitesi Kültürel Teknoloji ve İletişim Fakültesinde öğrenim gören 175 üniversite öğrencisi, toplamda 700 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Britton ve Tesser(1991) tarafından geliştirilen ve ülkemiz için uyarlaması, geçerlik ve güvenirliliği Koçak ve Alay(2002) tarafından yapılan `Zaman Yönetimi Ölçeği? kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 20.0 programı kullanılarak bilgisayar ortamına aktarılmış ve verilerin analizi ve değişkenler arası karşılaştırmalarda bu programdan faydalanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda Türkiye? de öğrenim gören üniversite öğrencileri ile Avrupa Birliği? ne üye ülkelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi anlayışlarında ?Zaman Tutumları? ve ?Zaman Harcattırıcılar? alt boyutlarında istatiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0,05).Anahtar Kelimeler: Zaman Yönetimi, Üniversite, Türkiye, Avrupa Birliği. The aim of this study is analysing the understanding of time management for the students who study in Turkey and in European Union countries. In this research, a total of 700 students, consisting; 350 students from Dumlupınar University School of Physical Education and Sport; 175 students from Academy of Physical Education in Poznan,Poland; 175 students from School of Cultural Technology and Communication in Aegean University in Mytilene, Greece, have participated. As data gathering technique , 'Time Management Scale' which has been developed by Britton and Tesser (1991) , validity and the reliability of the adaptation of it to Turkey was proved by Koçak and Alay (2002), was used. The collected data was transfered to monitor using SPSS 20.0 program and this program was used for the analysis of the data and for the comparement of the valiables. As result of the research, statisticly significant differences on understanding of time management in the sub scales of ?Time Attitudes? and ?Time Wasters? for the students who are studying in a University in Turkey and the students who are studying in a University in European Union countries, have been found. (p<0.05).Key Words: Time Management, Turkey, European Union
Collections