Beden eğitimi ve spor ve yüksekokulu öğrencilerini rekreatif faaliyetlere katılmaya motive eden faktörlerin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları' nda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını nasıl değerlendirdikleri, hangi rekreatif etkinliklere katıldıkları ve bu aktivitelere katılmalarını motive eden faktörleri belirleyerek çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmaya Ege Bölgesinde bulunan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören 822 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Pellettier ve ark. tarafından geliştirilen, Türkçe uyarlaması ve geçerlik ve güvenirlik çalışması Güngörmüş tarafından yapılan ?Serbest Zaman Motivasyon Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçeğin Türkçe versiyonu 7 alt boyut ve 28 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin toplam iç tutarlılık katsayısı .80 olarak hesaplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi aşamasında SPSS for Windows 16 Paket program kullanılmıştır. Yüzde, frekans ve çapraz tablolama gibi tanımlayıcı istatistikî yöntemlere ek olarak anlamlı farklılıkların belirlenmesi için bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak katılımcıların rekreatif faaliyetlere katılım motivasyonlarının cinsiyet, akademik başarı düzeyi, boş zamanlarını değerlendirme biçimleri, boş zamanlarını nerede değerlendirdikleri ve öğrenim gördükleri bölümlere göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yaşa göre ise anlamlı bir farklılık bulunanmamıştır. The aim of the study is to survey the reasons how university students, going to School of Physical Education and Sports assess their leisure time, which activities they participate in and the factors that motivates them according to different variables. 822 university students from Schools of Physical Education and Sports in the Aegean Region participated in the study. As data gathering tool, ?Leisure Motivation Scale? developed by Pellettier at all. and its Turkish adaptation, reliability and validity practiced by Gürbüz was used. Turkish version of the scale is consisted of 7 sub dimensions and 28 items. Internal consistency coefficient of the scale calculated as .80. During the evaluation of data SPSS for Windows Package Program was used. In addition to descriptive statistical methods such as frequency, percentage and cross tabulation, independent samples t test and One Way ANOVA tests were used to determine meaningful differences. As a result recreational motivation level of the participants significantly differs according to gender, academic achievement level, ways of evaluation leisure time, where they evaluate their leisure time and school department. According to age no significant difference was found.
Collections