Kütahya ili Merkez ilçesi okul öncesi kurumlarında okuyan öğrencilerin kaba motor beceri gelişimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Kütahya İli Merkez İlçesinde Okuyan okul öncesi çocukların kaba motor beceri gelişimlerinin incelenmesidir. Bu araştırmada Kütahya ili Merkez ilçesinde okul öncesi eğitimi gören bütün çocuklar araştırma evreni olarak kabul edildi. Araştırma örneklemine ise Kütahya ili Merkez ilçesinde devlet ve özel okul öncesi kurumlarında okuyan toplam 405 öğrenci kabul edildi. Araştırma kapsamında örneklem grubu öğrencilerin kaba motor beceri gelişim düzeylerini belirlemek için Dale Ulrich tarafından 2000 yılında geliştirilen kaba motor beceri gelişim testi uygulandı. Örneklem grubundan elde edilen verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde SPSS 20.0 paket programından faydalanıldı. Öğrencilerin okul türü, yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre gruplar arasında anlamlı düzeyde bir farklılık olup olmadığını belirlemek için çift yönlü ANOVA testide faydalanıldı. Anlamlılık düzeyi ?=0.05 olarak kabul edildi.Araştırma sonucunda Kütahya ili Merkez ilçesinde okul öncesi kurumlarda okuyan çocukların okul türü, yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre kaba motor beceri gelişimlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmadığı tespit edildi.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Çocuk, Psikomotor Gelişim, Kaba Motor Beceri, Kütahya. The purpose of this study is invesitgating of preschool childrens who educating center town of Kütahya. In this study; all children who educating in Center town in Kütahya was accepted research universe. The research sampling was accepted children who educating not only public preschool but also private preschool 405 children. Within this research, to determine sampling children?s gross moto development, was used TGMD-2 that developed by Dale Ulrich (2000). Datas comes from sampling group, statistically benefited from SPSS 20.0 pocket programme. Species of School, age and gender was accepted variance and to determine significantly differences was used two-way ANOVA and ?=0.05 was accepted significant level. At the end of this study, In children who educating in preschools in Center Town of Kütahya, was not founded significantly variance in gross motor development to species of schools, age and gender. Key Words: Preschool, Child, Psychomotor Development, Gross Motor Development,
Collections