Futbol müsabakalarını stadyumda seyreden üniversite ve ortaöğretim öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin araştırılması (Sakarya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı futbol müsabakalarını tribünlerde takip eden seyircilerin saldırganlık düzeylerini araştırmak ve sınırlılıkları olan futbol ve saldırganlık ilişkisini farklı bir perspektif de irdelemektir. Araştırmaya SAÜ ve SAÜ Vakfı Koleji'nde eğitim gören üniversite ve lise öğrencileri arasından futbol müsabakalarını aktif bir şekilde tribünlerde takip eden 300 kişi tesadüfi küme örnekleme yöntemine göre seçilmiş ve katılımları sağlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile İpek İlter (Kiper) tarafından geliştirilen Saldırganlık Envanteri kullanıldı. Verilerin dağılımlarıyla ilgili öncelikli olarak normallik testi (Kolmogorow-Smirnov D test) yapıldı. Çalışmaya katılan öğrencilerin dağılımları ve yüzdeleri tanımlayıcı istatistik (Descriptive Statistics) ile belirlendi. Öğrencilerin cinsiyet, eğitim durumu, ve aktif sporculuk geçmişleri değişkenlerine göre saldırganlık durumlarının karşılaştırılmasında α=0.05 anlamlılık düzeyinde bağımsız örneklem T Testi (Independent Sample T Test) uygulandı. Yaş değişkeni (4 grup) ve aile gelir düzeyi değişkenine (5 grup) göre ise saldırganlık durumlarının karşılaştırılmasında α=0.05 anlamlılık düzeyinde Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) uygulandı. Anlamlı bulunan gruplar arası farklılıklar için ikinci seviye testi olan Tukey HSD kullanıldı. Verilerin bilgisayar ortamına girilmesi ve grafiklerin çizilmesinde Windows için Microsoft Excel 2003, verilerin analizinde Windows için SPSS 20.0 paket programı kullanıldı. Yapılan analizler sonucunda yaş, cinsiyet, eğitim durumu, aile gelir düzeyi ve aktif sporculuk geçmişine göre öğrencilerin atılganlık hariç tüm alt boyutlardaki saldırganlık puanlarında anlamlı farklılıklar saptandı. Sonuç olarak da öğrencilerin yaşları arttıkça genel saldırganlıklarının da arttığı, erkeklerin kızlardan, lise öğrencilerinin üniversite öğrencilerinden ve aktif sporculuk geçmişi olanların aktif sporculuk geçmişi olmayanlardan daha saldırgan oldukları bulundu. Anahtar Kelimeler: Futbol, Öğrenci, Seyirci, Taraftar, Saldırganlık The Purpose of this study followed the audience in the stands at football matches investigate the level of aggression and limitations of the football and a different perspective is to examine the relationship between aggression.This research include 300 students statistical information. These students selected from Sakarya University (SAU) and Sakarya High Scholl (SAUV) randomly. Every students who picked for this research were rout in Football spectators. As an item for picked data used aggression inventory is used by developer İpek İlter. The distribution of information normality test (Kolmogorov-Smirnov D test) was performed. Distribution and percentages of students who participated in the study, Descriptive Statistics were determined. Students' gender, educational status, and active athletics history according to the variables α = 0.05 level of significance for the comparison of aggression in case Independent Sample T Test was performed. Age variable (four groups) and family income level variable (group 5) the aggression by the case α = 0.05 significance level for the comparison of One-Way Analysis of Variance (One Way ANOVA) was performed. 2-Level test (Turkey HSD) was performed for Meaningful groups' differences. Data entry and drawing graph Microsoft Exel 2003 is used. IBM SPSS were used for data analysisAs a result of the analysis, age, gender, education level, family income and assets, excluding athletics history by the assertiveness of students in all subscales revealed significant differences in aggression scores. As a result of the increasing age of the students is also increasing the overall aggression of men, girls, high school students and university students with a history of active athlete athletics history than those without active were found to be aggressive.Key words: Football, Student, Spectator, Fun, Aggression
Collections